بازبینی فرایند تولید محتوای فرهنگی در سازمان زیباسازی (گزارش جلسه)

سی‌وسومین جلسه کمیته شفافیت و شهر هوشمند، روز شنبه ۹۷/۴/۱۶ به ریاست دکتر بهاره آروین و با حضور جناب آقای ضرغامی، مدیرعامل سازمان زیباسازی و معاونان ایشان برگزار شد.

بخش ابتدایی جلسه به تشریح فرایند گردش کار در سازمان زیباسازی در رابطه با تولید و اجرای محتوای فرهنگی تابلوهای سازمان زیباسازی در سطح شهر اختصاص یافت.

بنابر گزارش ارایه شده توسط رئیس سازمان، جناب آقای ضرغامی، از مجموع ۵۹هزار مترمربع فضای اختصاص‌یافته به تابلوهای تبلیغاتی سازمان زیباسازی در سطح شهر تهران، ۲۶هزار مترمربع از آن برای تبلغات فرهنگی در نظر گرفته شده است. از ۳۳هزار مترمربع فضای باقی‌مانده برای تابلوهای تجاری نیز، ۱۵درصد آن (به صورت روزشمار) به محتوای فرهنگی اختصاص دارد.

بنابر مصوبه مورخ ۹۳/۳/۲۵ شورای شهر تهران تحت عنوان «سامان‌دهی تبلیغات محیطی در شهر تهران»، سیاست‌گذاری کلی و تعیین محورها و موضوعات محتوای تابلوهای فرهنگی، در شورایی سه‌نفره متشکل از مدیرعامل سازمان زیباسازی، مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان تهران، و نماینده‌ای از شورای شهر صورت می‌گیرد. بخشی از محتوای فرهنگی تابلوها متناسب با مناسبت‌های تقویمی (مذهبی و ملی) و بخش دیگر آن متناسب با نیازها و ضرورت‌های فرهنگ شهروندی تعیین می‌شود. ادامه مطلب …