لزوم اطلاع شورا از معاملات اتوبوسرانی

عضو هیات رییسه شورای شهر تهران ضمن مخالفت با اعطای اختیار کامل به شهرداری برای انجام معاملات اتوبوسرانی تاکید کرد: شورا باید از معاملات اتوبوسرانی مطلع باشد.
بهاره آروین در دویست و بیست و پنجمین جلسه علنی شورای شهر تهران و در جریان بررسی لایحه «اعطای مجوز به شهرداری تهران جهت انجام معاملات مربوط به تکمیل و توسعه ناوگان اتوبوسرانی» طی پیشنهادی گفت: اشکالی ندارد که به شهرداری مجوز انجام معاملات را بدهیم اما پیشنهاد من این است که برای این مجوز سقفی بگذاریم.

عضو هیات رییسه شورای شهر تهران ادامه داد: پیشنهاد می کنم برای انجام معاملات تا ۵۰۰ برابر سقف معاملات کوچک به شهرداری مجوز بدهیم اما برای مبالغ بالاتر نظر مجمع و شورا هم گرفته شود.
وی با بیان اینکه هرسال‌ هیات وزیران سقف معاملات کوچک را افزایش می دهد، اظهار داشت: اتوبوسرانی با دیگر شرکت‌ها و سازمان های شهرداری تفاوت دارد؛ چراکه اصل بودجه آن به عهده شهرداری تهران است شرکت مرتبا برای مدیریت شهری بدهی ایجاد می‌کند؛ این درحالی است که در مورد شرکت های دیگر فرض بر سوددهی است.

آروین افزود: من برای اینکه شورا از معاملات اتوبوسرانی مطلع باشد این بند را اضافه کردم. اکنون لایحه به قانون مناقصات ارجاع داده و برای شورا اختیاری در نظر گرفته نشده است.
این پیشنهاد به تصویب نرسید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

دوست دارید به بحث ملحق شوید؟
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *