بررسی پیش‌نویس دو طرح در کمیته شفافیت (گزارش جلسه)

در سی‌ودومین جلسه کمیته شفافیت و شهر هوشمند که روز شنبه ۹۷/۴/۹ به ریاست دکتر بهاره آروین برگزار شد، پیش‌نویس دو طرح در حال تدوین در کمیته شفافیت مورد بررسی قرار گرفت.
در این جلسه نسخه اصلاح‌شده پیش‌نویس طرح «مدیریت تعارض منافع» که پیش از این در جلسات پانزدهم (۹۶/۱۱/۷) و سی‌ام (۹۷/۳/۲۹) مورد بررسی قرار گرفته بود، مجددا مورد بحث و گفت‌وگو قرار گرفت و تغییرات و اصلاحات جدیدی برای آن پیشنهاد شد.

در این جلسه همچنین پیش‌نویس طرح «الزام شهرداری تهران به انتشار عمومی اطلاعات سامانه شهرسازی» مورد بررسی قرار گرفت. این پیش‌نویس در پی توافقات صورت‌گرفته در دوره مدیریت جناب آقای نجفی و حضور جناب آقای حجت در معاونت معماری و شهرسازی برای انتشار عمومی بخشی از اطلاعات سامانه شهرسازی (نگاه کنید به goo.gl/7wnRgr) و تصمیم کمیته برای پیش‌برد این توافقات در قالب تصویب یک طرح در صحن علنی شورا تهیه شده است. از جمله اصلاحات پیشنهادی در این پیش‌نویس، افزوده شدن اطلاعات مربوط به تغییر کاربری و تثبیت کاربری املاک شهر تهران به موارد قبلی جهت انتشار عمومی بود.

در بخش دیگری از جلسه روز شنبه (۹۷/۴/۹) که با حضور راهبران دو سامانه قرادادها و سامانه مالی و نمایندگان معاونت مالی و اقتصاد شهری برگزار شد، مصوبات جلسه بیست‌ونهم کمیته (۹۷/۳/۱۹) مبنی‌بر رفع سیستماتیک مغایرت‌های اطلاعاتی بین اطلاعات ثبت‌شده در دو سامانه قراردادها و سامانه جامع مالی مورد پیگیری قرار گرفت.

بنابر گزارش راهبر سامانه مالی از اعمال اصلاحات فنی در فرایندهای مربوط به همگام‌سازی اطلاعات بین دو سامانه قراردادها و سامانه جامع مالی، در نتیجه این اصلاحات، علاوه بر رفع سیستماتیک مغایرت‌های پیشین، امکان رخداد مغایرت‌های مشابه میان اطلاعات دو سامانه در آینده نیز منتفی شده است. در رابطه با برخی مغایرت‌های باقیمانده نیز، ازآنجایی‌که علت بروز آن‌ها، تفاوت در مبلغ ثبت‌شده برای قرارداد بوده و امکان تشخیص مبلغ معتبر به صورت سیستمی و خودکار وجود نداشته است مقرر شد تا پایان تیرماه، این مغایرت‌ها به صورت موردبه‌مورد بررسی و برطرف گردند. انتظار می‌رود در پی این اقدامات، شمار مغایرت‌های میان این دو سامانه به حداقل میزان ممکن رسیده و از این پس، اطلاعات ثبت‌شده‌ی قراردادها در این دو سامانه به طور کامل بر یکدیگر منطبق گردد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

دوست دارید به بحث ملحق شوید؟
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *