شفافیت سازمانی در موسسه علمی-کاربردی شهرداری تهران (دستور جلسه)

چهلمین جلسه کمیته شفافیت و شهر هوشمند، شنبه ۹۷/۶/۳ به ریاست دکتر بهاره آروین و با دو دستور کار برگزار خواهد شد.

بخش اول جلسه، با حضور جناب آقای پورموسوی، ریاست موسسه علمی-کاربردی شهرداری تهران، به موضوع بررسی شفافیت سازمانی در این موسسه اختصاص خواهد یافت. هدف از این بررسی آن است که مشخص شود نحوه اداره این موسسه از زمان تاسیس در سال ۱۳۹۱ تاکنون، تا چه حد مطابق با مفاد اساسنامه خود که در تاریخ ۹۱/۱۱/۱۴ از طرف وزارت علوم به رئیس هیات امنای موسسه (شهردار وقت) ابلاغ شده است، بوده است.

در این راستا، از موسسه علمی-کاربردی شهرداری خواسته شده است که گزارشی از مواردی چون وضعیت احکام هیات امنای موسسه در حال حاضر، آیین‌نامه‌های تصویب‌شده داخلی هیات امنا، آیین‌نامه‌های سازمانی و تشکیلات اداری موسسه، آیین‌نامه مالی و معاملاتی موسسه، مقررات استخدامی کارکنان موسسه و تعرفه حقوق و دستمزد و مزایای آن‌ها، بودجه‌های سالیانه و تفصیلی موسسه، نحوه وصول درآمدهای اختصاصی و مصرف آن‌ها و نیز نحوه تعیین حسابرس و خزانه‌دار برای موسسه از طرف هیات امنا، تهیه و به کمیته ارائه شود.

در بخش دوم جلسه که به‌صورت درونی برگزار خواهد شد، به نتایج بررسی‌های کارشناسی انجام‌گرفته در خصوص تمام‌الکترونیکی کردن فرایندهای مربوط به دریافت خدماتی که درحال‌حاضر توسط دفاتر خدمات الکترونیکی ارائه می‌شوند شامل خدمات صدور پروانه، صدور پایان کار، استعلام‌ها، پرداخت عوارض و …پرداخته خواهد شد. تمام‌الکترونیکی شدن خدمات ارایه شده توسط این دفاتر به معنای آن است که متقاضی بتواند شخصا، بدون مراجعه به این دفاتر و صرفا از طریق وبسایت شهرداری تهران تمام خدمات مذکور را دریافت کند.

تمام الکترونیکی کردن خدمات ارایه شده در دفاتر خدمات الکترونیک، از جمله اقداماتی است که در پی بررسی عملکرد نه‌ماهه کمیته شفافیت و شهر هوشمند از زمان تشکیل تاکنون و برنامه‌ریزی و اولویت‌بندی برای اقدامات آتی آن، به‌عنوان اقدام اولویت‌دار در سال دوم فعالیت کمیته، هدف‌گذاری شده است (نگاه کنید به https://goo.gl/Z3mAe7)

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

دوست دارید به بحث ملحق شوید؟
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *