انتشار عمومی اطلاعات سفرهای خارجی کارکنان شهرداری تهران (دستور جلسه)

چهل‌ودومین جلسه کمیته شفافیت و شهر هوشمند فردا شنبه ۹۷/۶/۱۷ به ریاست دکتر بهاره آروین و با سه دستور کار برگزار خواهد شد.

در ادامه جلسه بیست‌وسوم کمیته (۹۷/۲/۱) که به بررسی سامانه نظارت بر سفرهای خارجی و چگونگی ثبت اطلاعات سفرهای کارکنان در این سامانه اختصاص یافته بود، در بخش اول جلسه آینده و با حضور جناب آقای کریمی، رئیس مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران به موضوع «انتشار عمومی اطلاعات سفرهای خارجی کارکنان شهرداری» پرداخته خواهد شد و رویه‌های جاری در رابطه با ثبت اطلاعات در سامانه نظارت بر سفرهای خارجی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

انتشار عمومی اطلاعات این سامانه، جدای از آنکه به‌طورکلی از منظر برقراری شفافیت واجد اهمیت است، به عنوان بخشی از طرح «مدیریت تعارض منافع» (اینجا را نگاه کنید) نیز در نظر گرفته شده است و حسن اجرای این بخش از طرح مذکور منوط به غنای اطلاعاتی پایگاه داده‌ای این سامانه خواهد بود.

بخش میانی جلسه با حضور نمایندگان معاونت امور مناطق، نمایندگان سازمان بازرسی و راهبران دو سامانه ۱۳۷ و سامن به وضعیت اتصال دو سامانه ۱۳۷ و سامن اختصاص خواهد یافت. پیرو جلسات پیشین کمیته در رابطه با اتصال این دو سامانه (اینجا و اینجا را نگاه کنید) و مصوبه جلسه سی‌وششم،‌ مقرر شده بود که تا تاریخ ۹۷/۶/۳ اتصال این دو سامانه به یکدیگر برقرار شود.

بخش پایانی جلسه با حضور نمایندگان معاونت مالی و اقتصاد شهری و نمایندگان سازمان فاوا به بررسی اقدامات معاونت مالی و سازمان فاوا در خصوص رفع مغایرت‌های اطلاعات قراردادهای ثبت‌شده در دو سامانه جامع مالی و سامانه قراردادها اختصاص خواهد یافت (اینجا و اینجا را نگاه کنید). اتصال و سازگاری اطلاعاتی کامل این دو سامانه به‌خصوص از جهت نقش آن در اجرای کامل مصوبه «الزام شهرداری تهران به انجام الکترونیکی و اعلان عمومی اطلاعات معاملات شهرداری» (اینجا را نگاه کنید) حائز اهمیت است. انتظار بر آن است که گزارش معاونت مالی و سازمان فاوا در روز شنبه، حاکی از رفع کامل مغایرت‌های پیشین باشد. همچنین وضعیت اجرای مصوبه جلسه سی‌وششم کمیته (۹۷/۵/۶) مبنی بر آنکه ظرف مدت یک ماه، امکان ایجاد قرارداد جدید به‌صورت مستقیم در سامانه جامع مالی لغو و دسترسی این سامانه به اطلاعات قراردادها تنها از طریق اتصال سیستمی به سامانه قراردادها و دریافت اطلاعات از آن ممکن باشد نیز مورد پیگیری قرار خواهد گرفت.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

دوست دارید به بحث ملحق شوید؟
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *