هولوگرام: مشکل چه بود، راه‌حل چیست؟ (دستور جلسه)

در زمان شروع به کار شهردار سابق تهران، ‌جناب آقای نجفی، بخش‌نامه ممنوعیت صدور هولوگرام جدید با هدف پایان‌بخشیدن به بی‌انضباطی‌های مالی گسترده و تخلفات عدیده در بحث هولوگرام ابلاغ شد.
باتوجه به این‌که شنیده می‌شود شهرداری تهران به‌کارگیری مجدد این ابزار تامین مالی را در دستور کار قرار داده است، چهل و سومین جلسه کمیته شفافیت و شهر هوشمند در روز شنبه ۹۷/۶/۲۴ به استلزامات به‌کارگیری دوباره هولوگرام در شهرداری تهران خواهد پرداخت.
در این جلسه که با حضور جناب آقای نگین‌تاجی، سرپرست معاونت مالی و اقتصاد شهری، اعضای کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر و تنی چند از کارشناسان مطلع از بحث هولوگرام برگزار خواهد شد، تلاش می‌شود پاسخ سوالات زیر دریافت شود تا بر مبنای اطلاعات معتبر و مستند، تصمیم مناسب در این خصوص اتخاذ شود:
۱⃣ جهت رفع اشکالات وارد بر هولوگرام (کاهش جریان نقدی دریافتی شهرداری،  افزایش بی انضباطی مالی و کاهش پیش بینی پذیری جریان‌های درآمدی شهرداری به دلیل واریز نشدن عوارض به صورت مستقیم به حساب خزانه، غیر قابل نظارت بودن فرآیند واگذاری هولوگرام‌ها و ایجاد فساد و رانت در مراحل واگذاری و نرخ تنزیل بالای بدهی غیرنقد برای پیمانکار) چه اصلاحاتی انجام شده است؟
۲⃣ عملکرد درآمدهای غیرنقدی شهرداری در سال ۱۳۹۷ چه میزان پیش‌بینی می‌شود؟ (به تفکیک ردیف‌های مختلف درآمدی و تهاترهای پیش‌بینی شده)
۳⃣ میزان بدهی شهرداری که به صورت غیرنقدی در سال ۱۳۹۷ بازپرداخت می‌شود، چه میزان پیش‌بینی می‌شود؟ چقدر از آن توسط هولگرام بازپرداخت می‌شود؟ سایر روش‌های بازپرداخت غیرنقدی و تهاتر چه میزان پیش بینی می‌شود؟
۴⃣ ارزش مجموع هولوگرام‌های صادر شده که در حال حاضر در دست مردم است و تعیین تکلیف نشده، چه میزان برآورد می‌شود؟
۵⃣ مجموع منابع نقدی که کارگزاری‌ها از شهرداری برای بازپرداخت بدهی پیمانکاران دریافت کردند، در پنج سال گذشته به صورت سالانه چقدر بوده است؟
۶⃣ مجموع هولوگرام‌های نقد شده توسط کارگزاری‌ها برای پیمانکاران، در پنج سال گذشته به صورت سالانه چه میزان بوده است؟
۷⃣ مجموع منابع نقدی که کارگزاری‌ها از محل دارائی‌های خود برای بازپرداخت نقدی بدهی پیمانکاران مورد استفاده قرار دادند، چه میزان برآورد می‌شود؟ (در پنج سال گذشته به صورت سالانه)

۸⃣ ارزش مانده منابع نقدی شهرداری‌ در ترازنامه کارگزاری‌ها چه میزان برآورد می‌شود؟ ارزش مانده هولوگرام‌های نقد نشده در ترازنامه کارگزاری‌ها چه میزان برآورد می‌شود؟

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

دوست دارید به بحث ملحق شوید؟
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *