گزارشی از وضعیت طرح «مدیریت تعارض منافع» در گفت‌وگو با ایسنا

رئیس کمیته شفافیت شورای شهر تهران از قرار گرفتن «طرح تعارض منافع در شهرداری تهران» در صف انتظار ورود به شورا خبر داد.

بهاره آروین در گفت وگو با ایسنا، در مورد سرانجام بررسی طرح تعارض منافع در شهرداری تهران که براساس آن انتصابات فامیلی در شهرداری تهران ممنوع می‌شود گفت: تاکنون این طرح و ابعاد آن در جلسات مختلف بررسی شده و نهایتا یکشنبه هفته گذشته در جلسه مشترک با حضور اعضای کمیسیون حقوقی و برنامه و بودجه، نهایی شد و در دستور کار هیات رئیسه قرار گرفت و در نوبت ورود به صحن قرار دارد، تا بتوانیم آن را بررسی کنیم.
وی با بیان اینکه در جریان بررسی این طرح به تعداد بندها افزوده شد، افزود: در روند بررسی این طرح، دیگر کمیسیون های تخصصی شورا نیز پیشنهاداتی را مطرح کردند که در طرح لحاظ شد و در قالب ۱۸ ماده به صحن شورای شهر خواهد آمد.
آروین با بیان اینکه در طرح تعارض منافع بیان شده که بستگان مدیران ارشد در شهرداری امکان استخدام در دوره تصدی وی را ندارند، گفت: همچنین عقد قرارداد با شرکت‌هایی که بستگان مدیران ارشد شهرداری در آن‌ها سهامدار هستند، ممنوع خواهد شد و همچنین در این طرح برای اولین بار در خصوص سفرهای خارجی مدیران ارشد شهرداری شفافیت انجام می‌شود و تمام این سفرها به اطلاع مردم خواهد رسید .

رئیس کمیته شفافیت شورای شهر تهران با بیان اینکه به پیشنهاد یکی از کمیسیون‌های تخصصی، «شفافیت در کمک‌های شهرداری تهران» نیز درقالب انتشار عمومی کمک‌های شهرداری تهران به کلیه نهادها و اشخاص حقوقی به بندها اضافه شد گفت: همچنین در مورد بند «ممنوعیت معاملات دارای موقعیت تعارض منافع» پیشنهاداتی در خصوص ضمانت اجرا داده شد که برهمین اساس در قراردادهای شهرداری تهران اقرار امضا کنندگان به مفاد این طرح باید گرفته شود تا شهرداری تهران در صورت بروز تخلف، بتواند اختیار فسخ بدون پرداخت خسارت داشته باشد و حتی خسارت را از متخلفان دریافت کند ،یعنی تدابیری اندیشیده شده تا ضمانت اجرا این مصوبه از لحاظ حقوقی،اجرایی و… در نظر گرفته شود.

به گزارش ایسنا، یک فوریت طرح «تعارض منافع در شهرداری تهران» با ۱۳ امضاء به صحن علنی آمد و با ۱۷ رای موافق از ۱۹ نفر حاضر در جلسه یک فوریتش به تصویب رسید.

 

این مصاحبه با عنوان «ممنوعیت استخدام فامیلی در شهرداری، در صف بررسی شورا» در تاریخ ۷ مهر ۱۳۹۷ در سایت خبرگزاری ایسنا انتشار یافته است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

دوست دارید به بحث ملحق شوید؟
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *