دومین جلسه کمیته شفافیت و شهر هوشمند

دومین جلسه کمیته شفافیت و شهر هوشمند روز یک‌شنبه (۹۶/۸/۷) به رياست بهاره آروين و با حضور نمايندگان معاونت مالي و اقتصادي شهرداري، سازمان فناوري اطلاعات و ارتباطات شهرداري و كارشناسان كميته برگزار شد. در اين جلسه ابتدا نمايندگان سازمان فناوري اطلاعات و ارتباطات، سامانه مديريت پروژه را كه براي نظارت شورا ايجاد شده،‌ ارائه كردند. اما با توجه به تمرکز دستور جلسه بر روی شفافيت اطلاعات قراردادها، سامانه قراردادها، مناقصات و پیمانکاران و جزئیات اطلاعات ثبت شده برای یک قرارداد به عنوان نمونه مورد بررسی قرار گرفت.
در این جلسه مقرر شد ظرف مدت یک هفته چهار مورد زیر انجام شود:

۱. ارایه گزارش سازمان فناوری اطلاعات در مورد میزان ثبت قراردادها توسط سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه در سامانه قراردادها چراکه به گفته برخي كارشناسان حاضر در جلسه و نیز گزارش‌‌گیری در لحظه از سامانه قراردادها، برخي از مهمترين قراردادها با مبالغ کلان که توسط برخی سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه منعقد شده است، در این سامانه ثبت نشده‌اند. مقرر شد سازمان فناوري اطلاعات و ارتباطات شهرداري تهران گزارشي در اين خصوص ارائه كند.

۲.ارایه گزارش معاونت مالی و اقتصادی از وضعیت تعدادی، ریالی، نوع قرادادهای ( مناقصه عمومی، محدود، استعلام بها و ….) شهرداری تهران

۳. ارایه پیشنهاد معاونت مالی و اقتصادی شهرداری تهران در مورد میزان اطلاعات ثبت شده در سامانه قراردادها که طبق قواعد حقوقی و سیاست‌های معاونت، برقراری دسترسی عمومی به آن‌ها بلامانع است.

۴. ارایه پیشنهاد کمیته شفافیت و شهر هوشمند در مورد میزان اطلاعات ثبت شده در سامانه قراردادها که طبق قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات، امکان برقراری دسترسی عمومی به آن‌ها وجود دارد و شفافیت و امکان نظارت همگانی را محقق می‌‌کند .

بر مبنای انجام موارد چهارگانه پیش‌گفته، دستور جلسه بعد با موضوع دسترسي عمومي به اطلاعات قراردادها اين خواهد بود كه میان معاونت مالی و اقتصادی و کمیته شفافیت و شهر هوشمند توافقي حاصل شود بر سر اينكه چه ميزان از اطلاعات،‌ با چه فرمتي و در چه قالبي مي‌تواند در دسترس عمومي قرار گيرد تا بيشترين ميزان شفافيت را امكان‌پذير كند.

 

1 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

دوست دارید به بحث ملحق شوید؟
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *