۹۳- پیگیری پیشرفت تحقق شفافیت مالی در شهرداری تهران

 جناب آقای امامی

معاون محترم مالی و اقتصاد شهری

با سلام و احترام؛

 در نودوسومین جلسه كمیته شفافیت و شهر هوشمند كه روز شنبه مورخ ۹۸/۰۹/۲۳ با حضور جناب آقای زارعلی مدیركل محترم امور مالی و اموال، جناب آقای فرجود، مدیرعامل محترم سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات و جناب آقای محمدزاده مدیرعامل محترم سازمان املاك و مستغلات برگزار شد، موارد زیر مورد توافق قرار گرفت:

راه‌اندازی سامانه جامع معاملات

 ۱. مقرر شد حداكثر تا تاریخ ۷ دی‌ماه ۹۸ اداره كل مالی و اموال در فرایند انجام معامله، مرحله‌ای را در نظر بگیرد تا بتوان به‌صورت سیستماتیك همزمان با ارسال دستور برای انتشار آگهی در روزنامه، متن آگهی برای انتشار روی درگاه واحد تالار آگهی‌های معاملات شهرداری به این درگاه ارسال شود به گونه‌ای كه اسناد نیز روی این درگاه بارگذاری شده باشد و متقاضی شركت در معامله بتواند این اسناد را از درگاه واحد آگهی‌ها دریافت كند.

۲. با توجه به اینكه همچنان برخی آیتم‌های وب‌سایت شفاف در خصوص یك قرارداد به‌صورت خالی نمایش داده می‌شود، مقرر شد حداكثر تا تاریخ ۷ دی‌ماه ۹۸ ثبت كلیه این اطلاعات در سامانه جامع معاملات اجباری شود و ارتباط این آیتم‌ها با وبسایت شفاف برقرار شود به گونه‌ای كه قراردادهایی كه تاكنون با آیتم‌های خالی منتشر شده‌اند نیز اطلاعات‌‌شان به‌صورت كامل روی وب‌سایت شفاف در دسترس عموم قرار گیرند.

۳. در جلسه گذشته كمیته شفافیت و شهر هوشمند مقرر شده بود حداكثر تا ۲۰ آذر ۹۸، با پیگیری معاونت مالی و اقتصاد شهری از سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات برنامه زمان‌بندی دقیق اجرای كامل مصوبه  الزام شهرداری تهران انجام الكترونیكی و اعلان عمومی اطلاعات معاملات شهرداری تهران ابلاغی به شماره ۱۶۰/۸۲۷۰ مورخ ۹۷/۰۳/۳۰ به شورای اسلامی شهر تهران ارسال شود به نحوی كه در این زمان‌بندی مصوبه فوق تا پایان سال ۹۸ به‌طور كامل اجرا شده باشد. با توجه به تاخیر ناموجه در ارسال این برنامه زمان‌بندی و به تبع آن تاخیر در اجرای مصوبه فوق، مقرر شد حداكثر تا تاریخ ۷ دی ماه ۹۸ این برنامه زمان‌بندی به‌صورت كامل و با جزئیات به شورای اسلامی شهر تهران ارسال شود.

۴. در خصوص امضای ذی‌حساب مقرر شد در مواردی كه اسناد به‌صورت الكترونیك تولید می‌شوند امضای ذی‌حسابان نیز به صورت الكترونیك انجام شود.

۵. مقرر شد طبق توافقات پیشین مبنی بر انجام تمام‌الكترونیكی حداقل یك قرارداد تا پایان آذرماه ۹۸، گزارش اجرای آن، تا تاریخ ۷ دی‌ماه ۹۸ به كمیته شفافیت و شهر هوشمند ارسال شود.

۶. از آنجایی كه مصوبه انجام الكترونیكی و اعلان عمومی معاملات شهرداری تهران برای تمامی معاملات متوسط و كلان بوده و تاكنون صرفا معاملات كلان انتشار عمومی یافته است، مقرر شد اداره كل مالی و اموال با ارسال بخشنامه‌ای به مناطق ۲۲ گانه و واحدهای تابعه، ثبت معاملات متوسط از تاریخ ۹۸/۰۹/۰۱ را در سامانه جامع معاملات الزامی كند.

شفافیت املاك شهرداری

 ۱. با توجه به تاخیر در اجرای توافقات پیشین در خصوص فراخوانی اطلاعات معاملات املاك از سامانه جامع املاك، مقرر شد حداكثر تا تاریخ  ۷ دی‌ماه ۹۸ ثبت اطلاعاتی كه پیش از این مورد توافق قرار گرفته‌اند (اعلامی در نامه شماره ۱۶۰/۲۴۰۱۴مورخ۹۸/۰۸/۲۹) برای معاملات املاك در سامانه جامع معاملات اجباری باشد و آن دسته از اطلاعاتی كه در سامانه جامع املاك ذیل ارزیابی انواع معاملات ثبت می‌شود از این سامانه فراخوانی شود و تكمیل آن اطلاعاتی كه مناطق برای معامله املاك زیر صد متر دارند نیز در سامانه جامع معاملات اجباری شود.

۲. مقرر شد در اسرع وقت ضمن تعریف «معاملات غیرنقد» در سامانه جامع معاملات برای ثبت و انجام الكترونیكی این نوع از معاملات شهرداری، اداره كل مالی و اموال جلسات كارشناسی برای تعیین اطلاعات مورد نیاز از انواع تهاتر برای ثبت در سامانه جامع معاملات تشكیل دهد و این ثبت به‌گونه‌ای باشد كه سامانه جامع معاملات اطلاعات مربوط به تهاتر با هولوگرام را از سامانه جامع مالی و سامانه شهرسازی و اطلاعات مربوط به تهاتر با ملك را از سامانه جامع املاك فراخوانی كند. مقرر شد گزارش برگزاری این جلسات تا تاریخ ۷ دی‌ماه ۹۸ به كمیته شفافیت و شهر هوشمند ارسال شود.

۳. طبق اظهارات مدیرعامل محترم سازمان املاك و مستغلات، از نیمه آبان‌ماه ۹۸ هیچ‌گونه سند جدید در سامانه همكاران سیستم ثبت نمی‌شود؛ لذا مقرر شد گزارش عملیات كانورت اطلاعات از سامانه همكاران سیستم به سامانه جامع مالی در اسرع وقت به شورای اسلامی شهر تهران ارسال شود. همچنین مقرر شد در پنجم هر ماه پس از گرفتن تراز سازمان املاك و مستغلات از سامانه جامع مالی، حساب‌ها بسته شود به نحوی كه سازمان املاك و مستغلات نتواند در اسناد ماه گذشته تغییری ایجاد كند و اداره كل مالی گزارش تایید بسته‌شدن حساب‌ها پس از گرفتن تراز را به‌صورت ماهانه به كمیته شفافیت شورای اسلامی شهر تهران ارسال نماید.

۴. مقرر شد فرایند تایید شده كلیه معاملات املاك سازمان املاك و مستغلات برای پیاده‌سازی در سامانه جامع معاملات توسط این سازمان حداكثر ظرف مدت یك هفته به سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات ارسال شود و گزارش ارسال این فرآیندها به شورای اسلامی شهر تهران اطلاع داده شود.

۵. مقرر شد سازمان املاك و مستغلات حداكثر تا تاریخ ۷ دی‌ماه ۹۸، گزارش اجرای تفاهم‌نامه با سازمان ثبت اسناد و املاك را به شورای اسلامی شهر تهران ارسال نماید.

انتشار برخط گزارش‌های ماهانه درآمد و هزینه

 ۱. مقرر شد در اولین گام برای انتشار گزارش‌های هزینه شهرداری تهران، گزارش‌های فعلی در نسخه آزمایشی وبسایت شفاف به‌صورت ماهانه تنظیم و سپس منتشر شود. همچنین مقرر شد در گام بعدی، حداكثر ظرف مدت یك ماه و تا ۲۳ دی‌ماه ۹۸ قابلیت جستجوی پیشرفته روی وب‌سایت شفاف قرار گیرد به نحوی كه كاربر بتواند با انتخاب گزینه‌های مختلف، انواع هزینه و بازه زمانی مورد نظر را انتخاب نماید.

۲. طبق اظهارات نماینده اداره كل درآمد، تعاملات با مركز رصد شهری آغاز شده تا با فراخوانی اطلاعات از سامانه‌هایی كه درآمد در آن ثبت می‌شود، گزارش یكپارچه‌ای از درآمدهای ماهانه شهرداری تهیه شود. مقرر شد این گزارش‌ها حداكثر ظرف مدت یك ماه و تا ۲۳ دی‌ماه ۹۸ روی وب‌سایت شفاف منتشر شود.

انتشار اطلاعات پرداخت‌ روی ردیف بودجه سنواتی

مقرر شد اداره كل خزانه‌داری در اسرع وقت جلسات كارشناسی با حضور نمایندگان اداره كل مالی و اموال، سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات و نماینده كمیته شفافیت و شهر هوشمند تشكیل دهد تا مشخص شود در سامانه جامع مالی باید چه تغییراتی صورت گیرد كه بتوان اطلاعات پرداخت را در این سامانه روی ردیف بودجه ثبت كرد. مقر شد گزارش برگزاری این جلسات تا تاریخ ۷ دی‌ماه ۹۸ به كمیته شفافیت و شهر هوشمند ارسال شود.

راه‌اندازی بازار آنلاین تهاتر

 مقرر شد اداره كل خزانه‌داری حداكثر تا ۷ دی‌ماه ۹۸ به‌صورت مكتوب گزارش برگزاری جلسات كارشناسی و برنامه زمان‌بندی راه‌اندازی بازار آنلاین تهاتر و تدوین آیین‌نامه‌های مورد نیاز آن را به شورای اسلامی شهر تهران ارسال نماید.

خواهشمند است نسبت به حضور مدیركل محترم مالی و اموال، مدیركل محترم خزانه‌داری و مدیرعامل محترم سازمان املاك و مستغلات در نودوششمین جلسه كمیته شفافیت و شهر هوشمند كه روز سه‌شنبه ۹۸/۱۰/۱۷ ساعت ۱۴:۳۰ در سالن كمیسیون برنامه و بودجه واقع در طبقه ششم ساختمان شورای اسلامی شهر تهران برگزار می‌شود و ارائه گزارش اجرای موارد فوق دستور فرمایید.

فایل PDF نامه

۹۲- شفافیت حوزه فنی و عمرانی شهرداری تهران

جناب آقای صبوری

معاون محترم فنی و عمرانی شهرداری تهران

با سلام و احترام

نودودومین جلسه كمیته شفافیت و شهر هوشمند روز شنبه مورخ ۹۸/۰۹/۱۶ با حضور جنابعالی و مدیران معاونت فنی و عمرانی، جناب آقای جعفری سرپرست اداره كل ارزیابی عملكرد و بهبود مدیریت و نمایندگان معاونت مالی و اقتصاد شهری و سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات برگزار شد و موارد زیر مورد توافق قرار گرفت. خواهشمند است دستورات لازم برای اجرا شدن این توافقات را صادر فرمایید:

   ۱- مقرر شد راه‌اندازی سامانه جامع فنی و عمرانی به‌گونه‌ای پیگیری شود كه از ابتدای سال ۹۹ كلیه صورت وضعیت‌های حوزه فنی و عمرانی در كلیه مناطق ۲۲گانه و واحدهای تابعه شهرداری به‌صورت تمام‌الكترونیكی صادر شود.

   ۲- مقرر شد فهرست كلیه پیمانكاران متقاضی همكاری با شهرداری تهران در حوزه فنی و عمرانی به همراه جزئیاتی نظیر تایید یا رد صلاحیت‌، علت رد صلاحیت، آیین‌نامه‌های بررسی صلاحیت و زمان‌بندی بررسی صلاحیت و همچنین فهرست سیاه پیمانكاران متخلف حداكثر ظرف مدت دو هفته روی وبسایت معاونت فنی و عمرانی منتشر شود.

   ۳- مقرر شد با همكاری سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات، اطلاعات بهسازی معابر با جزئیاتی شامل حجم آسفالت، مساحت بهسازی‌شده، پیمانكار و هزینه بهسازی روی نقشه GIS برای عموم منتشر شود. همچنین مقرر شد در مرحله بعد، اطلاعات مربوط به حفاری شامل نشانی، متقاضی حفاری، هزینه، شیوه پرداخت (نقد یا غیرنقد)، تاریخ شروع و پایان مجوز نیز روی نقشه GIS به‌صورت عمومی منتشر شود.

   ۴- درخصوص مغایرت میان داده‌های مربوط به پروژه‌های فنی و عمرانی كه روی وبسایت این معاونت منتشرشده با داده‌های مربوط به این پروژه‌ها كه در سامانه كنترل پروژه ثبت شده است و همچنین مغایرت آن‌ها با داده‌های نسخه مكتوب گزارش میزان پیشرفت این پروژه‌ها كه از طرف معاونت فنی و عمرانی به شورا ارسال شده است مقرر شد در اولین گام، داده‌های منتشرشده روی وبسایت معاونت فنی و عمرانی از سامانه كنترل پروژه استخراج و در بازه‌های ماهانه به‌روزرسانی شود. در گام بعد و با راه‌اندازی كامل سامانه جامع فنی و عمرانی، اطلاعات سامانه كنترل پروژه از سامانه جامع فنی و عمرانی فراخوانی شود.

  ۵- مقرر شد برای رفع مغایرت میان سامانه‌های جامع فنی و عمرانی و كنترل پروژه و برنامه‌ریزی بلندمدت برای ثبت دقیق و كامل اطلاعات مربوط به پروژه‌های احداثی و غیراحداثی، جلسات منظم كارشناسی با حضور نمایندگان معاونت فنی و عمرانی، اداره كل ارزیابی عملكرد و بهبود مدیریت، سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات و كمیته شفافیت و شهر هوشمند برگزار شده و نتایج آن به صورت مكتوب به كمیته شفافیت و شهر هوشمند ارسال شود تا میزان اجرا و پیشرفت اصلاحات لازم در خصوص فرآیند ثبت اطلاعات در سامانه‌های مذكور، در جلسات بعدی این كمیته با معاونت فنی و عمرانی مورد پیگیری قرار گیرد.

فایل PDF نامه

۹۱- پیگیری اجرای بند الف و ب تبصره ۳۵ بودجه سال ۹۸ شهرداری تهران

جناب آقای جوادی یگانه

معاون محترم امور اجتماعی و فرهنگی

جناب آقای محمدزاده 

مدیرعامل محترم سازمان املاک و مستغلات

با سلام و احترام

نودویکمین جلسه کمیته شفافیت و شهر هوشمند روز شنبه مورخ ۹۸/۰۹/۰۹ با حضور نمایندگان معاونت اجتماعی و فرهنگی و نمایندگان سازمان املاک و مستغلات تشکیل شد. در این جلسه ضمن ابراز نارضایتی از عدم اجرای مصوبات شورای اسلامی شهر تهران در زمان‌بندی تعیین شده از جمله عدم اجرای تبصره ۳۵ بودجه سال ۹۸ درحالی‌که ۹ ماه از سال سپری شده است و نیز عدم اجرای تبصره دوم مصوبه «الزام شهرداری تهران به ساماندهی واگذاری حق بهره‌برداری املاک، اراضی و اموال غیرمنقول شهرداری به اشخاص حقیقی، حقوقی و مؤسسات عمومی غیردولتی» ابلاغی به شماره ۱۶۰/۲۳۶۶/۱۶۸۷۶ مورخ ۱۳۹۶/۰۷/۲۷ پس از گذشت بیش از دو سال، به منظور اجرای بند ب تبصره ۳۵ موارد زیر مورد توافق قرار گرفت، خواهشمند است دستورات لازم برای اجرا شدن این توافقات را صادر فرمایید:

۱. مقرر شد سازمان املاک و مستغلات شهرداری تهران حداکثر ظرف مدت دو هفته جزئيات تفصیلی اطلاعات  ۴۳۷ ملکی را که این سازمان دارای انحراف تشخیص داده است به شورای اسلامی شهر تهران ارسال نماید، به نحوی که مشخص باشد هر کدام از این املاک در چه مرحله‌ای از پیگیری قضایی، صدور حکم تخلیه و یا تخلیه کامل قرار دارند.

۲. از آنجاکه تعیین تکلیف املاک شناسایی‌شده ذیل بند ۶ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها به معاونت امور اجتماعی و فرهنگی واگذار شده است، مقرر شد معاونت امور اجتماعی و فرهنگی حداکثر ظرف مدت دو هفته برنامه زمان‌بندی بررسی ۱۴۶۷ ملک شناسایی‌شده باقیمانده را در سه دسته ذیل به شورای اسلامی شهر تهران ارسال نماید:

 الف) املاک مورد استفاده در حوزه ماموریتی اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران از جمله ساختمان‌های سرای محلات، مراکز کوثر و بهاران و مانند آن‌ها

ب) املاک ذیل بند ۶ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها که بهره‌برداری از آن‌ها ذیل این ماده واگذار شده است و طبق تبصره ۲ مصوبه «الزام شهرداری تهران به ساماندهی واگذاری حق بهره‌برداری املاک، اراضی و اموال غیرمنقول شهرداری به اشخاص حقیقی، حقوقی و مؤسسات عمومی غیردولتی» باید مجوز واگذاری آن‌ها به فوریت در قالب ارسال لایحه به شورای اسلامی شهر تهران مورد پیگیری قرار گیرد از جمله املاک واگذار شده با بهره‌برداری مذهبی یا املاک واگذار شده به نهادهای نظامی و مانند آن‌ها

ج) املاک دارای انحراف از بند ۶ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها و شرح اقدامات انجام شده در  جهت تخلیه و بازگرداندن آنها به شهرداری تهران 

۳. در اجرای بند الف و ب تبصره ۳۵ بودجه سال ۹۸ و به منظور تخمین میزان یارانه غیرمستقیم پرداختی در حوزه اجتماعی و فرهنگی، مقرر شد سازمان املاک و مستغلات شهرداری تهران حداکثر ظرف مدت دو هفته اطلاعات تفصیلی کلیه املاک در اختیار معاونت اجتماعی و فرهنگی و سازمان فرهنگی هنری که برای انجام ماموریت‌های حوزه اجتماعی و فرهنگی مورد استفاده قرار می‌گیرند یا ذیل بند ۶ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها حق بهره‌برداری از آن‌ها واگذار شده است، به همراه قیمت تقریبی فعلی هر ملک و نیز اجاره تقریبی ماهانه هریک از این املاک در سال ۹۸ به شورای اسلامی شهر تهران ارسال نماید.

فایل PDF نامه

۹۰- پیگیری تحقق شفافیت مالی در شهرداری تهران

جناب آقای امامی

معاون محترم مالی و اقتصاد شهری

با سلام و احترام

نودمين جلسه كميته شفافيت و شهر هوشمند روز شنبه مورخ ۹۸/۰۹/۰۲ با حضور آقاي زارعلي مديركل مالي و اموال، آقاي محمدزاده مديرعامل سازمان املاك و مستغلات و آقاي فرجود مديرعامل سازمان فناوري اطلاعات و ارتباطات برگزار شد و موارد زير مورد توافق قرار گرفت. خواهشمند است دستورات لازم را براي اجراي توافقات زير صادر نماييد:

– شفافيت املاك شهرداري تهران

۱- مقرر شد حداكثر تا تاريخ ۱۰ آذر ۹۸، فرايند كليه معاملات املاك سازمان املاك و مستغلات براي پياده‌سازي در سامانه جامع معاملات توسط اين سازمان به سازمان فناوري اطلاعات و ارتباطات ارسال شود و اين فرايندها ظرف حداكثر يك هفته توسط سازمان فاوا در اين سامانه پياده‌سازي شود تا امكان ثبت با گردش كليه معاملات املاك در سامانه جامع معاملات فراهم شود.

۲- مقرر شد حداكثر ظرف مدت يك هفته ثبت اطلاعات زير براي معاملات املاك در سامانه جامع معاملات اجباري شود و آن دسته از اطلاعاتي كه در سامانه جامع املاك ذيل ارزيابي انواع معاملات ثبت مي‌شود از اين سامانه فراخواني شود و آن اطلاعاتي كه مناطق براي معامله املاك زير صد متر دارند به‌صورت غيرسيستمي در سامانه جامع معاملات ثبت شود:

– فروش:

نوع ملك (زمين، آپارتمان، ساختمان تجاري و اداري)، تاريخ كميسيون، اعضاء كميسيون، آراي اعضاي كميسيون، مساحت ملك، لوكيشن (gis)، پلاك ثبتي (بلوك، ملك، آپارتمان، پيشه ور) (بلوك اصلي-بلوك فرعي-قطعه- بخش ثبتي)، نشاني ملك، نظر ارزيابي هيئت كارشناسي رسمي دادگستري (شماره، تاريخ ، مبلغ)، مبلغ كلي توافق، امضاكننده قرارداد از طرف شهرداري

– تملك:

نوع ملك (زمين، آپارتمان، ساختمان تجاري و اداري)، تاريخ كميسيون، اعضاء كميسيون، آراي اعضاي كميسيون، مساحت ملك، اطلاعات گذر، نظر ارزيابي هيئت كارشناسي رسمي دادگستري (شماره، تاريخ، مبلغ)، مبلغ كلي توافق، امضا كنندگان قرارداد

– اجاره:

اطلاعات موجر، مشخصات ملك، مساحت ملك، لوكيشن (gis)، پلاك ثبتي (بلوك، ملك، آپارتمان، پيشه ور) (بلوك اصلي-بلوك فرعي-قطعه- بخش ثبتي)، نشاني ملك، اطلاعات قرارداد (مدت قرارداد،تاريخ قرارداد، تاريخ شروع و تاريخ پايان)، صورتجلسه هيات ارزيابي(شماره، تاريخ، مبلغ)، اجاره بها ماهيانه، مجموع مبلغ، امضا كنندگان قرارداد

۳- مقرر شد سامانه جامع معاملات اطلاعات مربوط به تهاتر با هولوگرام را از سامانه جامع مالي و سامانه شهرسازي فراخواني كند. همچنين درباره تهاتر با ملك مقرر شد اطلاعات لازم از سامانه جامع املاك فراخواني شود.

۴- بنا براظهار نظر مديرعامل سازمان املاك و مستغلات از نيمه آبان‌ماه ۹۸، اطلاعات جديد در سامانه مالي موازي اين سازمان (همكاران سيستم) ثبت نشده است بنابراين مقرر شد از تاريخ مذكور، امكان افزودن سند جديد در سامانه همكاران سيستم غيرفعال شود و با همكاري سازمان فناوري اطلاعات و ارتباطات انتقال اطلاعات پيشين آن سامانه به سامانه جامع مالي صورت گيرد به نحوي كه بتوان اطمينان حاصل كرد اطلاعات موجود در سامانه موازي پيشين سازمان املاك و مستغلات تغييري نخواهد كرد و اطلاعات جديد نيز در آن ثبت نخواهد شد و سازمان فناوري اطلاعات و ارتباطات، سازمان املاك و مستغلات و اداره كل مالي و اموال، حداكثر تا نيمه آذرماه، هر كدام به صورت مكتوب كميته شفافيت و شهر هوشمند را از تحقق اين امر مطلع كنند.

۵- در خصوص اجراي مصوبه ساماندهي اسناد املاك و مستغلات شهرداري تهران و موسسات تابعه ابلاغي به شماره ۱۶۰/۲۱۹۴/۳۲۱۳ مقرر شد سازمان املاك و مستغلات با توجه به تاخير اجراي اين مصوبه و تاخير در اجراي بند ۱٫۵٫ مصوبات جلسه هشتادوپنجم كميته شفافيت (اعلامي در نامه شماره ۱۶۰/۲۴۰۱۴ مورخ ۹۸/۰۸/۲۹) و نيز با درنظر گرفتن پيشنهادات اجرايي طرح شده در جلسه به منظور تسريع در ثبت اسناد و مشخصات املاك در سامانه جامع املاك، حداكثر تا پايان آذر ماه ۹۸ برنامه زمان‌بندي دقيق اجراي كامل آن مصوبه را به شوراي اسلامي شهر تهران ارسال نمايد.

– راه‌اندازي سامانه جامع معاملات

۱- مقرر شد معاونت مالي و اقتصاد شهري با ارسال بخشنامه‌اي به مناطق ۲۲گانه و واحدهاي تابعه شهرداري تهران اعلام نمايد كه كليه اين واحدها موظف هستند آگهي‌هاي انواع معاملات خود را همزمان با انتشار در روزنامه‌هاي كثيرالانتشار به ضميمه اسناد مناقصه در سامانه جامع معاملات بارگذاري كنند تا به صورت سيستماتيك روي درگاه واحد آگهي‌هاي شهرداري براي عموم منتشر شود به نحوي كه علاوه بر آگهي، امكان دريافت اسناد مربوط به معامله نيز از اين درگاه قابل دريافت باشد. همچنين مقرر شد در آگهي‌هاي منتشره در روزنامه نيز عبارتي اضافه شود مبني بر اينكه اسناد مرتبط در درگاه واحد انتشار آگهي‌هاي معاملات شهرداري تهران به آدرس http://business.tehran.ir قابل دريافت است.

۲- مقرر شد حداكثر ظرف مدت يك هفته، ثبت اطلاعات كليه آيتم‌هايي كه روي شفاف از هر نوع معامله‌اي نمايش داده مي‌شود، در سامانه جامع معاملات اجباري شود به نحوي كه هيچ آيتمي به‌صورت تكميل نشده روي شفاف منتشر نشود.

۳- مقرر شد حداكثر تا ۲۰ آذر ۹۸، با پيگيري معاونت مالي و اقتصاد شهري از سازمان فناوري اطلاعات و ارتباطات برنامه زمان‌بندي دقيق اجراي كامل مصوبه  الزام شهرداري تهران انجام الكترونيكي و اعلان عمومي اطلاعات معاملات شهرداري تهران ابلاغي به شماره ۱۶۰/۸۲۷۰ مورخ ۹۷/۰۳/۳۰ به شوراي اسلامي شهر تهران ارسال شود به نحوي كه در اين زمان‌بندي، علاوه بر انجام الكترونيكي انواع معاملات در كليه واحدهاي شهرداري تهران، سامانه جامع معاملات براي ثبت باگردش كليه معاملات در ستاد شهرداري تهران و واحدهاي تابعه به‌صورت كامل راه‌اندازي شده باشد.

۴- مطابق با زمان‌بندي ارسالي معاونت مالي و اقتصاد شهري در خصوص انجام تمام‌الكترونيكي معاملات تا پايان آذرماه ۹۸، مقرر شد انجام حداقل يك معامله به‌صورت تمام‌الكترونيكي تا پايان آذرماه انجام شده باشد و گزارش مكتوب آن به شوراي اسلامي شهر تهران ارسال شود.

۵- مقرر شد با همكاري سازمان فناوري اطلاعات و ارتباطات و اداره كل مالي و اموال، حداكثر تا نيمه آذرماه، امضاي الكترونيكي به صورت پايلوت براي ذي حسابان درون شهرداري راه اندازي شود تا اسنادي كه به امضاي ذي‌حسابان مي‌رسد از اين طريق امضا شود.

– انتشار برخط گزارش‌هاي ماهانه درآمد و هزينه

در اجراي ماده ۷۱ قانون شهرداري‌ها و انتشار سيستماتيك جزئيات تفصيلي گزارش‌هاي ماهانه درآمد و هزينه كه توسط خزانه‌دار محترم شورا در صحن علني شورا ارائه مي‌شود، در صورت‌جلسات پيشين كميته شفافيت (اعلامي در نامه شماره ۱۶۰/۱۵۹۹۷ مورخ ۹۸/۰۶/۱۱ و نامه شماره ۱۶۰/۲۴۰۱۴ مورخ ۹۸/۰۸/۲۹) مقرر شده بود حداكثر تا پايان شهريورماه ۹۸ بخش هزينه گزارش‌هاي عملكرد ماهانه مالي و حداكثر از ابتداي آبان‌ماه ۹۸ بخش درآمدي اين گزارش‌ها به‌صورت سيستماتيك و برخط روي وبسايت شفاف منتشر شوند. با توجه به تاخير در اجراي اين مصوبات در خصوص بخش درآمدي، در جلسه مورخ ۹۸/۰۹/۰۲ مقرر شد حداكثر تا نيمه آذرماه ۹۸، اين دو گزارش  با جزئيات تفصيلي، به صورت سيستماتيك و برخط روي وبسايت شفاف منتشر شود.

– راه‌اندازي بازار آنلاين تهاتر

مقرر شد در معاونت مالي و اقتصاد شهري جلسه مشتركي با حضور اداره كل خزانه داري، اداره كل مالي و اموال و سازمان املاك تشكيل شده و درخصوص راهبري  بند ب بخش پنجم مصوبه «دستورالعمل اجرايي مديريت منابع و مصارف غيرنقد» ابلاغي به شماره ۱۶۰/۲۴۱۳۴ مورخ ۹۷/۰۸/۲۱ تعيين تكليف شود.

فایل PDF نامه

۸۹- پیگیری اجرای مصوبات جلسه هشتادوهفتم در حوزه هوشمندسازی

جناب آقای فرجود

مدیرعامل محترم سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران

با سلام و احترام؛
در هشتادونهمين جلسه كميته شفافيت و شهر هوشمند كه روز سه‌شنبه مورخ ۹۸/۰۸/۲۱ با حضور جناب آقاي جهانگرد عضو محترم شوراي سازمان فناوري اطلاعات و ارتباطات و جنابعالي برگزار شد، موارد زير مورد توافق قرار گرفت. خواهشمند است دستورات لازم جهت اجراي اين توافقات را صادر فرماييد:
۱٫    در اجراي بند الف تبصره ۳۶ بودجه سال ۹۸ شهرداري تهران مقرر شد:
۱٫۱٫    در اسرع وقت كميته تعامل‌پذيري داده درون شهرداري تهران تشكيل شود و به منظور تسريع در آغاز كار، با هسته مركزي چند سازمان درون شهرداري از جمله سازمان فاوا و سازمان كنترل ترافيك به منظور در دستور كار قرار دادن داده‌هاي اولويت‌دار مانند داده‌هاي حوزه حمل و نقل و ترافيك شروع به كار كند. همچنين گزارش جلسات و اقدامات اين كميته به‌صورت منظم به شوراي اسلامي شهر تهران ارسال شود.
۱٫۲٫    در كميته تعامل‌پذيري داده، سازمان فناوري اطلاعات و ارتباطات جداول تبادل داده‌اي را به عنوان پلتفرم داده‌اي ايجاد كند و پس از دعوت از ساير نهادها و تقسيم كار، هر نهاد موظف به تكميل جزئيات توصيفي اين جداول شود.
۱٫۳٫     برنامه زمان‌مند شناسنامه‌دار كردن و برچسب‌گذاري داده‌ها مطابق تقسيم كار درون كميته تعامل پذيري داده به شوراي اسلامي شهر تهران ارسال گردد و  شناسنامه‌دار كردن و برچسب‌گذاري داده‌ها با اولويت داده‌هاي حوزه حمل‌ونقل و ترافيك، شهرسازي، درآمد و املاك، پسماند و ۱۳۷ با تعامل با ساير نهادهاي درون شهرداري تحقق يابد.
۲٫    در خصوص پروژه‌هاي با اولويت سطح الف تهران هوشمند مقرر شد؛
۲٫۱٫    پروژه‌ها با در نظر گرفتن و اعلام موارد زير وزن‌دهي شده و به همراه برنامه زمان‌بندي اجرا و تعيين هريك از واحدهاي سازماني ذيربط در شهرداري به عنوان مدير پيشبرد هر يك از پروژه‌ها به شوراي اسلامي شهر تهران ارسال شود:
الف) ارتباط با قوانين بالادست مانند احكام مرتبط در برنامه سوم توسعه شهر تهران و تبصره‌هاي مرتبط در مصوبه بودجه سال ۹۸ شهرداري تهران ب) نحوه برون سپاري و مشاركت بخش خصوصي ج) تدقيق نحوه تعامل با ديگر واحدهاي درون شهرداري د) پروژه‌هايي كه نتايج انجام آنها در كوتاه مدت براي شهروندان ملموس است.
۲٫۲٫     زيربرنامه‌ها و پروژه‌هايي كه با يكديگر شباهت دارند با هم تركيب شوند، براي مثال پروژه‌هايي مانند «توسعه مراكز تماس و مديريت يكپارچه ارتباط با شهروندان» و «مديريت و برنامه‌ريزي شهري مبتني بر مشاركت شهروندي» كه تحت زيربرنامه «شهروند هوشمند» است، با «توسعه پلتفرم خدمات شهروندي (تهران من)» در زيربرنامه «يكپارچه سازي خدمات پرداخت و شهروندي» ادغام شود. هم‌چنين، زيربرنامه «توسعه زيرساخت‌هاي هوشمند شهرداري» نيز در زيربرنامه «تحول ديجيتالي شهرداري تهران» ادغام شود. به علاوه، از آنجايي كه در نسخه فعلي، همه برنامه‌ها و پروژه‌هاي سطح الف اولويت يكساني دارند، اگر برخي از اين پروژه‌ها براي سازمان فاوا مهم‌تر و اولويت‌دارتر هستند، آنها را مشخص نمايد زيرا در غير اين صورت انجام همه آنها به‌صورت همزمان از اين سازمان انتظار خواهد رفت.
۲٫۳٫    يكپارچه سازي سامانه‌ها به زير برنامه تحول ديجيتالي در شهرداري تهران اضافه گردد و اين يكپارچه‌سازي با در نظر گرفتن رفع مغايرت كدهاي اقلام اطلاعاتي مشترك در سامانه‌ها انجام بگيرد به نحوي‌كه داده‌هاي مشترك در سامانه‌هاي مختلف صرفا از طريق يك سامانه اطلاعاتي مرجع ثبت شده و ساير سامانه‌ها صرفا از طريق سامانه مرجع به فراخواني داده مورد نياز بپردازند و امكان ورود داده به طور مستقل را نداشته باشند. همچنين نقشه راه يكپارچگي سامانه‌ها با درنظر گرفتن موارد زير تا نيمه آذرماه ۹۸ به كميته شفافيت و شهر هوشمند ارسال شود
الف) حاوي برنامه زمان‌بندي باشد ب) با اولويت قرار دادن سامانه‌هاي اصلي كه از نظر موضوعي به يكديگر مرتبط هستند (از جمله سامانه جامع مالي، سامانه جامع املاك، سامانه جامع درآمد، سامانه كنترل پروژه، سامانه جامع معاملات، سامانه صورت وضعيت، سامانه بازديد يكپارچه، سامانه شهرسازي و سامانه جامع منابع انساني) مشخص شود از ميان ۱۷۰ سامانه شهرداري تهران كدام يك از سامانه‌ها بايد به هم متصل شوند.
۲٫۴٫    عنوان پروژه “بهره‌برداي از امضاي الكترونيك” به‌صورت گسترده‌تر و با عنوان «تمام‌الكترونيكي شدن كليه معاملات شهرداري تهران از طريق بهره‌برداي از امضاي الكترونيك» درج شود.
۳٫    در خصوص دريافت‌كنندگان API  مقرر شد سازمان فاوا جزئيات تفصيلي شامل فهرست كليه تقاضا كنندگان، تقاضاهاي دريافت شده، پاسخ ارسال شده توسط سازمان فاوا به متقاضي،  وضعيت تقاضا و مواردي از اين دست را به كميته شفافيت و شهر هوشمند ارسال كند. همچنين مقرر شد فرايند دقيق درخواست API از سوي شهروندان و كسب‌وكارها به همراه ميزان زمان لازم براي طي هر مرحله از فرآيند به‌صورت به‌روز شده روي وبسايت قرار گيرد.

فایل PDF نامه

۸۸- پیگیری ارتقای سامانه‌های نظارت همگانی

جناب آقای حمزه‌ای

رئیس محترم سازمان بازرسی

با سلام و احترام
در هشتادوهشتمين جلسه كميته شفافيت و شهر هوشمند كه در روز سه‌شنبه مورخ ۹۸/۰۷/۳۰ و با حضور رئيس وقت سازمان بازرسي، مديركل محترم دفتر شهردار و مديرعامل محترم سازمان فناوري اطلاعات و ارتباطات برگزار شد، موارد زير به تصويب رسيد. خواهشمند است دستورات لازم را براي اجراي اين مصوبات صادر فرماييد.
۱- پيرو مصوبات چهل‌وهفتمين جلسه كميته شفافيت و شهر هوشمند اعلامي در نامه شماره ۱۶۱/۲۲۳۲۴ مورخ ۱۳۹۷/۰۸/۰۱ و مصوبات شصت‌ونهمين جلسه كميته شفافيت و شهر هوشمند اعلامي در نامه شماره ۱۶۱/۴۳۵۸ مورخ ۱۳۹۸/۰۲/۲۵ مقرر شد حداكثر تا ۲۰ آبان‌ماه ۹۸، قابليت قابليت بارگذاري فيلم، صوت و لوكيشن براي پيام‌هاي شهروندان در نسخه ۱۳۷ روي وبسايت تهران فعال شود و سازمان فناوري اطلاعات و ارتباطات با همكاري سازمان بازرسي امكان دريافت و ثبت بازخورد براي تمامي پيام‌هاي ثبت شده شهروندان در اين درگاه را عملياتي كند.
۲- در شصت‌ونهمين جلسه كميته شفافيت و شهر هوشمند با مصوبات اعلامي در نامه شماره ۱۶۱/۴۳۵۸ مورخ ۱۳۹۸/۰۲/۲۵، سامانه ZRM به‌عنوان سامانه مديريت يكپارچه ارتباط با شهروندان معرفي شد كه همه تماس‌هاي شهروندان با مديريت شهري از جمله تماس با سامانه‌هاي ۱۳۷ و ۱۸۸۸ از طريق اين سامانه انجام شود و در آن جلسه مقرر شده بود تا پايان مردادماه ۹۸ نسخه جديد سامانه ۱۳۷ روي سامانه ZRM راه‌اندازي شود ليكن به دلايل متعدد اين امر محقق نشد. در هشتادوهشتمين جلسه كميته شفافيت و شهر هوشمند با توجه به توافقات حاصله ميان دفتر شهردار تهران، سازمان بازرسي و سازمان فناوري اطلاعات و ارتباطات مقرر شد سازمان فناوري اطلاعات و ارتباطات مسئوليت راه‌اندازي كامل سامانه مديريت يكپارچه ارتباط با شهروندان (ZRM) را عهده‌دار شود به گونه‌اي كه اين سامانه حداكثر تا پايان سال ۹۸ به بهره‌برداري كامل رسيده باشد.
۳- مقرر شد در راستاي شفافيت نحوه انجام درخواست‌هاي شهروندان، گزارش‌هاي موجود در بخش ۱۳۷ سامانه تحليل به‌صورت كلي به شرح پيوست روي وبسايت شفاف انتشار عمومي يابد.
۴- مقرر شد در راستاي اجراي ماده ۴مصوبه «الزام شهرداري تهران به انتشار اطلاعات شهرسازي» ابلاغي به شماره ۱۶۰/۲۲۵۲۲ مورخ ۹۷/۰۸/۰۲ در بخش شهرسازي سامانه تهران من، لينكي با عنوان گزارش تخلفات شهرسازي ايجاد شود كه مستقيما گزارش‌هاي تخلفات شهرسازي را از اين طريق در سامانه ۱۳۷ ثبت نمايد.
۵- در راستاي تسهيل اجراي مصوبه «مناسب‌¬سازي فضاهاي شهري براي جانبازان و معلولين جسمي و حركتي» ابلاغي به شماره ۱۶۰/۶۳۸/۷۰۹۷ مورخ ۸۴/۰۴/۲۲، مقرر شد گروه گزينه مناسب‌سازي معابر براي جانبازان و معلولين جسمي و حركتي حاوي گزينه‌هايي شامل
الف) عدم پيوستگي و غيرقابل عبور بودن معابر گذر پياده
ب) عرض نامناسب براي حركت معلولان و جانبازان
ج) شيب نامناسب و غيرهم سطح بودن معابر گذر پياده
د) غيرقابل استفاده بودن پل‌هاي عابر براي معلولان و جانبازان
ه) غيرقابل استفاده بودن ايستگاه اتوبوس براي معلولان و جانبازان،
در سامانه ۱۳۷ ايجاد شود تا شهروند بتواند هنگام ثبت پيام از طريق اينترنت گزينه مرتبط را انتخاب كند.
۶- پيرو مصوبات چهل‌وهفتمين جلسه كميته شفافيت و شهر هوشمند اعلامي در نامه شماره ۱۶۱/۲۲۳۲۴ مورخ ۱۳۹۷/۰۸/۰۱ و مصوبات شصت‌ونهمين جلسه كميته شفافيت و شهر هوشمند اعلامي در نامه شماره ۱۶۱/۴۳۵۸ مورخ ۹۸/۰۲/۲۵ مبني بر اتصال دو سامانه ۱۳۷ و سامن تا ابتداي تيرماه سال ۹۸ و دريافت گزارش‌ها در خصوص موفقيت‌آميز بودن اتصال آزمايشي اين دو سامانه در ناحيه ۴ منطقه ۱۳، مقرر شد ضمن انجام مكاتبات لازم با معاونت امور مناطق، مسائل فني و فرايندي باقيمانده اتصال دو سامانه ۱۳۷ و سامن هر چه سريع¬تر حل شود و اتصال اين دو سامانه در سطح شهر تهران حداكثر تا پايان آبان‌ماه ۹۸ عملياتي شود.

۸۷- پیگیری اجرای مصوبات شورای اسلامی شهر تهران در حوزه هوشمندسازی

جناب آقای جهانگرد

عضو محترم شورای سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات

جناب آقای فرجود

مدیرعامل محترم سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران

با سلام و احترام
هشتادوهفتمين جلسه كميته شفافيت و شهر هوشمند با موضوع برنامه‌هاي سازمان فاوا در سال ۹۸ براي اجراي مصوبات شوراي اسلامي شهر تهران كه در حيطه وظايف اين سازمان قرار مي‌گيرد از جمله تبصره ۳۶ بودجه سال ۹۸، مصوبه نظام مديريت يكپارچه اطلاعات مكاني شهر تهران (TSDI) و اقدامات تعيين‌شده در برنامه سوم توسعه شهر تهران، روز شنبه مورخ ۹۸/۰۷/۲۰ در محل آن سازمان برگزار شد و موارد زير به تصويب رسيد.
۱- بنابر گزارش سازمان فناوري اطلاعات و ارتباطات، كاتالوگ اوليه سرويس‌ها و داده‌هاي شهرداري تهران تهيه شده است. در اين رابطه مقرر شد سازمان فاوا داده‌ها و سرويس‌هاي اولويت‌دار خود را بر مبناي كاتالوگ مذكور برچسب‌گذاري كرده و فهرست آن را با رعايت استانداردهاي لازم (شامل قابليت جستجو، شناسنامه داده و سرويس، فراداده، سياست انتشار داده، طبقه‌بندي موضوعي، نام سازمان مالك داده و سرويس، نحوه جمع‌آوري داده و سرويس، تناوب به‌روزرساني داده و سرويس مشابه آن‌چه در وبسايت data.gov.ir وجود دارد) و به همراه تخمين تاريخ انتشار آن‌ها، حداكثر تا دهم آبان‌ماه ۹۸ تهيه و به كميته شفافيت و شهر هوشمند ارسال نمايد تا در جلسه آتي اين كميته با سازمان فاوا مورد بررسي قرار گيرد.
۲- مقرر شد سازمان فناوري اطلاعات و ارتباطات با در نظر گرفتن اولويت‌هاي شوراي اسلامي شهر تهران، پروژه‌هاي شهر هوشمند خود را بازنگري كرده و برنامه عملياتي اين پروژه‌ها را به شرح زير تدوين كند و حداكثر تا دهم آبان ماه ۹۸ به كميته شفافيت و شهر هوشمند ارسال كند تا در جلسه آتي اين كميته با سازمان فاوا مورد بررسي قرار گيرد:
۲-۱- برنامه عملياتي و زمان‌بندي سازمان فناوري اطلاعات و ارتباطات براي الكترونيكي شدن فرايندهاي محمل فساد به شرح زير:

  • انجام تمام الكترونيكي انواع معاملات
  • تاييد و پرداخت تمام الكترونيكي صورت‌وضعيت پيمانكاران
  • صدور تمام الكترونيكي انواع گواهي‌ها و استعلامات حوزه شهرسازي از جمله صدور تمام الكترونيكي پروانه ساختماني، گواهي عدم تخلف و پايان‌كار

۲-۲- برنامه اجرايي زمان‌مند و اولويت‌دار سازمان فناوري اطلاعات و ارتباطات براي يكپارچه‌سازي سامانه‌هاي فعال در يك حوزه موضوعي مانند يكپارچه‌سازي سامانه جامع معاملات، سامانه جامع مالي، سامانه كنترل پروژه، سامانه جامع درآمد، سامانه صورت وضعيت، سامانه جامع املاك، سامانه بازديد يكپارچه، سامانه شهرسازي در حوزه مالي، يكپارچه‌سازي سامانه منابع انساني و سامانه جامع مالي در حوزه منابع انساني و نيز يكپارچه‌سازي سامانه‌هاي موازي فعال با سامانه‌هاي اولويت‌دار در واحدهاي تابعه
۲-۳- برنامه اجرايي و زمان‌مند تحقق كامل درگاه واحد شهروندي در شهرداري تهران
خواهشمند است در هشتادونهمين جلسه كميته شفافيت و شهر هوشمند كه با موضوع پيگيري و دريافت گزارش در خصوص اجراي مصوبات فوق، در روز سه‌شنبه مورخ ۹۸/۰۸/۲۱ ساعت ۱۳:۳۰ در سالن كميسيون برنامه و بودجه واقع در طبقه ششم ساختمان شوراي اسلامي شهر تهران برگزار مي‌شود، حضور به هم رسانيد.