نظارت سازمان بازرسی بر حسن اجرای مصوبات حوزه شفافیت (گزارش جلسه)

با توجه به اهمیت همکاری حداکثری سازمان بازرسی در اعمال نظارت بر حسن اجرای دو مصوبه «الزام شهرداری تهران به انجام الکترونیکی و اعلان عمومی اطلاعات معاملات شهرداری» و «مدیریت تعارض منافع در شهرداری تهران» چهل‌وهفتمین جلسه کمیته شفافیت و شهر هوشمند روز شنبه ۹۷/۷/۲۸ با حضور دکتر بهاره آروین، جناب آقای امینی، رئیس محترم سازمان بازرسی شهرداری تهران و نمایندگان اداره کل امور مناطق، کارگروه سامانه قراردادها در معاونت مالی و سازمان فاوا با موضوع «استفاده از ظرفیت‌های سازمان بازرسی در تحقق شفافیت در شهرداری تهران» در محل سازمان بازرسی برگزار شد.

از آنجا که به‌کارگیری سامانه جامع مالی و سامانه قراردادها پیش‌شرط اجرایی شدن کامل مصوبه «الزام شهرداری تهران به انجام الکترونیکی و اعلان عمومی اطلاعات معاملات شهرداری» است در این جلسه از سازمان بازرسی خواسته شد تا از اختیارات سازمانی خود جهت الزام شهرداری‌های مناطق و شرکت‌ها و سازمان‌های تابعه شهرداری به استفاده و ثبت کامل اطلاعات در دو سامانه قراردادها و جامع مالی استفاده کند. در این راستا مقرر شد سازمان بازرسی در هفته جاری، با ارسال نامه به شهرداری‌های مناطق و سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه شهرداری، ثبت اطلاعات قراردادهای بالای ۲۵۰ میلیون تومان این واحدها را در سامانه قراردادها پیگیری نماید و همچنین نماینده‌ای جهت حضور در جلسات کمیته شفافیت و شهر هوشمند درباره استفاده کامل سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه از سامانه قراردادها و سامانه جامع مالی معرفی نماید.

همچنین ازآنجاکه بنابر گزارش نماینده کارگروه سامانه قراردادها در معاونت مالی، نمایندگان سازمان بازرسی در شهرداری‌های بعضی از مناطق هنوز مراحل گردش کار قراردادها را به‌صورت دستی و غیرسیستمی به پیش می‌برند مقرر شد تا سازمان بازرسی اقدامات مقتضی را جهت اصلاح این روند صورت دهد.

در پایان این بخش از جلسه، با توجه به ایجاد لینک ارتباطی به سامانه ۱۸۸۸ از روی وبسایت شفاف برای ثبت گزارش‌های تخلفات احتمالی رخ‌داده در قراردادها، از سازمان بازرسی خواسته شد تا گزارشی از پیام‌هایی را که از طریق وب‌سایت شفاف در سامانه ۱۸۸۸ ثبت شده‌اند به کمیته شفافیت ارائه نماید.

در رابطه با مصوبه «مدیریت تعارض منافع در شهرداری تهران» نیز از سازمان بازرسی خواسته شد تا نماینده‌ای جهت همکاری با نماینده کمیته شفافیت در خصوص بررسی مسیرهای تضمین اجرایی شدن مصوبه به کمیته شفافیت معرفی نماید. علاوه بر آن، با توجه به ظرفیت بالای سازمان فاوا در نظارت بر اجرای مصوبه به‌نحو سیستمی، از سازمان بازرسی خواسته شد تا از جایگاه سازمانی خود تسهیلگر فراهم شدن زمینه دسترسی و ثبت الکترونیکی اطلاعاتی همچون مشخصات مدیران انتصابی و بستگان آن‌ها (مطابق با تعریفی که در مصوبه آمده است) و شرکت‌ها و سازمان‌هایی که وارد معامله با شهرداری تهران می‌شوند باشد.

در خصوص اتصال دو سامانه ۱۳۷ و سامن مقرر شد تا پایان‌ مهرماه نسخه آزمایشی سامانه یک‌پارچه راه‌اندازی و ارسال و گردش پیام میان این دو سامانه برقرار شود. همچنین سازمان فاوا تا پایان آبان‌ماه از درگاه ارتباطی ۱۳۷روی سامانه «تهران من» رونمایی کند.

انتشار اطلاعات معاونان سازمان بازرسی مشتمل بر نام و نام‌خانوادگی و رزومه و همچنین چارت تشکیلاتی سازمان و اطلاعات مربوط به نحوه ارتباط این سازمان با معاونت‌های شهرداری روی وب‌سایت سازمان دیگر مصوبه جلسه روز شنبه (۹۷/۷/۲۸) بود. همچنین مقرر شد سازمان بازرسی طی هفته جاری با ارسال بخشنامه‌ای به سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه شهرداری آن‌ها را ملزم کند تا علاوه بر انتشار اطلاعات مدیران و هیئت‌مدیره، شامل نام و رزومه آن‌ها، آيین‌نامه مالی و معاملاتی و اساس‌نامه ملاک عمل خود را نیز بر روی سایت خودشان منتشر نمایند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

دوست دارید به بحث ملحق شوید؟
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *