بررسی عملکرد یک ساله سازمان فاوا در حوزه شفافیت (گزارش جلسه)

پنجاه‌وهفتمین جلسه کمیته شفافیت و شهر هوشمند، روز شنبه ۹۷/۱۱/۰۶ به ریاست دکتر بهاره آروین و با حضور جناب آقای فرجود، مدیرعامل محترم سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات برگزار شد و روند پیشرفت اجرای مصوبات جلسات پیشین کمیته با سازمان فاوا مورد بررسی قرار گرفت.

مصوبات حوزه معماری و شهرسازی اولین موضوع مورد بحث در این جلسه بود. دررابطه‌‌با ارائه تمام‌الکترونیکی خدمات شهرسازی، بنابر توضیحات جناب آقای فرجود، با راه‌اندازی امکان پرداخت وجه از اعتبار حساب شهروندی در درگاه «تهران من» تا حداکثر نیمه بهمن‌ماه، از این تاریخ امکان ثبت درخواست صدور پروانه تخریب و نوسازی به‌صورت تمام الکترونیکی فراهم خواهد شد به گونه‌ای که شهروندان بتوانند بدون مراجعه به دفاتر خدمات الکترونیک و از طریق وبسایت شهرداری تهران و ورود به حساب‌ شهروندی‌شان در درگاه “تهران من” نسبت به تشکیل پرونده و درخواست صدور پروانه تخریب و نوسازی اقدام کنند.

در این جلسه همچنین مقرر شد که حداکثر تا نیمه بهمن‌ماه، همه موارد اطلاعاتی که بنابر ماده اول و دوم مصوبه «الزام شهرداری تهران به انتشار عمومی اطلاعات شهرسازی» (+) باید انتشار عمومی یابد، بر روی نقشه اطلاعات مکانی شهر تهران در دسترس عموم شهروندان قرار گیرد.

در این جلسه اجرای مصوبه «الزام شهرداری تهران به انجام الکترونیکی و اعلان عمومی اطلاعات معاملات شهرداری» (+) نیز مورد پیگیری قرار گرفت. به گفته جناب آقای فرجود امکان انتشار عمومی و برخط کلیه آگهی‌های مناقصات شهرداری تهران در صفحه‌ای واحد بر روی وبسایت شهرداری تهران، به‌عنوان بخشی از فرایند انجام الکترونیکی معاملات تا نیمه بهمن فراهم شده و مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

همچنین در مورد اجرای تبصره ۲ ماده ۱ مصوبه مذکور که به موجب آن شهرداری تهران ملزم به انتشار اقلام اطلاعاتی دوازده‌گانه‌ای ازجمله شرح خدمات قرارداد، نام و مشخصات اعضای کمیسیون، روش و مراحل ارزیابی و شیوه تعیین برنده و نیز صورت‌جلسات و نتایج ارزیابی توانمندی فنی و مالی در فرآیند انعقاد قراردادها شده است، باتوجه‌به فراهم بودن زیرساخت‌های فنی لازم، مقرر شد تا تکمیل اطلاعات قراردادهای کلان منتشر شده بر روی وبسایت شفاف مطابق با این مفاد دوازده‌گانه این مصوبه انجام پذیرد.

در بخش پایانی این جلسه، گزارش سازمان فاوا از موضوع ارتقای سامانه‌های نظارت همگانی ارایه شد. بنابر گزارش این سازمان، امکان ثبت پیام‌های ۱۳۷ به‌صورت متنی از طریق درگاه شهروندی «تهران من» فراهم شده است. همچنین اتصال سامانه ۱۳۷ به سامانه مکان‌مند نگهداشت شهر (سامن) پیاده‌سازی شده و به‌صورت آزمایشی در بعضی از مناطق شهر تهران در حال بهره‌برداری است (برای اطلاعات بیشتر در مورد سابقه موضوع و ضرورت اتصال این دو سامانه نگاه کنید به گزارش جلسات سی‌وچهارم، سی‌وششم، چهل‌ودوم و چهل‌وهفتم کمیته شفافیت).

دراین‌رابطه ضمن آنکه مقرر شد سازمان فاوا اقدامات مقتضی جهت اتصال این دو سامانه را در کلیه مناطق هر چه سریع‌تر به انجام رساند، از این سازمان خواسته شد تا به‌منظور کارایی و سهولت بیشتر در استفاده از خدمات ۱۳۷ در درگاه «تهران من» ضمن انجام برخی اصلاحات، امکان بارگذاری عکس از محل بروز مشکل و تعیین موقعیت مکانی آن روی نقشه نیز فراهم شود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

دوست دارید به بحث ملحق شوید؟
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *