نظارت بر حسن اجرای مصوبه مدیریت تعارض منافع (گزارش جلسه)

پنجاه‌وهشتمین جلسه کمیته شفافیت و شهر هوشمند، روز شنبه ۹۷/۱۱/۰۶ به ریاست دکتر بهاره آروین با موضوع نظارت بر حسن اجرای مصوبه «مدیریت تعارض منافع در شهرداری تهران» (+) و در دو بخش برگزار شد.

بخش اول جلسه، با حضور جناب آقای شیخ، معاون محترم توسعه منابع انسانی، جناب آقای هاشمی، سرپرست اداره کل امور مجامع و مسئولان ذی‌ربط در سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران به بررسی نحوه اجرای بندهایی از مصوبه مذکور که به حوزه منابع انسانی ارتباط پیدا می‌کند اختصاص یافت.

درحال‌حاضر شهرداری تهران اطلاعات مدیران ارشد شهرداری را بر روی وبسایت شفاف منتشر کرده است. بااین‌حال برخی موارد اطلاعاتی که مطابق با متن مصوبه، شهرداری ملزم به انتشار عمومی آن‌ها شده است هنوز دردسترس شهروندان قرار ندارد ازجمله اطلاعات حقوق، مزایا و کلیه دریافتی‌های مدیران که به موجب ماده ۴ مصوبه، شهرداری می‌بایست دسترسی عمومی به آن‌ها را فراهم کند. در این‌رابطه مقرر شد تا حقوق ثبت‌شده در حکم هر مدیر در ابتدای هر سال، و مجموع کلیه دریافتی‌های سالانه او در پایان سال روی وبسایت شفاف منتشر گردد.

برنامه معاونت توسعه منابع انسانی برای اجرای بخش سوم مصوبه با موضوع «منع یا تحدید تصدی همزمان دو یا چند شغل، پست و سمت» شامل مواد ۷، ۸ و ۹ موضوع دیگری بود که در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت.

بنابر اظهارات جناب آقای شیخ، برای آنکه بستر اطلاعاتی مورد نیاز برای تحقق این بخش از مصوبه فراهم شود لازم است معاونت معماری و شهرسازی و اداره‌کل حقوقی شهرداری تهران نیز به این موضوع وارد شوند. ازاین‌رو مقرر شد تا اجرایی شدن این بخش از مصوبه در جلساتی با نمایندگان بخش‌های مربوطه پیگیری شود.

بخش دوم جلسه با حضور جناب آقای سوری، سرپرست مركز ارتباطات و امور بين‌الملل شهرداری تهران و مسئولان ذی‌ربط در سازمان فاوا، به بررسی نحوه اجرای ماده ۱۴ مصوبه «مدیریت تعارض منافع در شهرداری تهران» ناظر بر الزام شهرداری تهران به انتشار عمومی اطلاعات کلیه سفرهای خارجی کارکنان شهرداری اختصاص یافت.

باتوجه‌به اعلام آمادگی مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل مقرر شد تا ظرف مدت یک‌هفته اطلاعات مربوط به سفرهای خارجی کارکنان شهرداری تهران از سال ۹۴ تاکنون شامل مقصد یا مقاصد سفر، طول مدت سفر، همراهان سفر و هدف و ضرورت سفر جهت انتشار بر روی وبسایت شفاف در اختیار سازمان فاوا قرار گیرد. همچنین اطلاعات این سفرها به‌طور ماهیانه به‌روزرسانی شود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

دوست دارید به بحث ملحق شوید؟
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *