پیگیری تحقق شفافیت در حوزه حقوقی شهرداری تهران (دستور جلسه)

شصت‌وپنجمین جلسه کمیته شفافیت و شهر هوشمند شنبه ۹۷/۱۲/۲۵ به ریاست دکتر بهاره آروین و با حضور جناب آقای شمسی، مدیرکل محترم حقوقی و با موضوع «شفافیت در حوزه حقوقی شهرداری تهران» برگزار خواهد شد.

*

به منظور برقراری شفافیت در حوزه حقوقی، از اداره کل حقوقی خواسته شده است تا در جلسه شنبه ۹۷/۱۲/۲۵ گزارشی تفصیلی از پرونده‌های در جریان شهرداری تهران در دستگاه قضایی شامل موارد زیر به کمیته شفافیت ارائه کند:

– پرونده‌ها به تفکیک دعاوی حقوقی، کیفری، اداری و کمیسیون‌های خاص
– پرونده‌ها به تفکیک مناطق، ادارات و واحدهای تابعه شهرداری
– پرونده‌ها به تفکیک دعاوی له و علیه شهرداری
– موضوع پرونده‌ها
– تعداد وکلا و کارشناسان دادگستری که این پرونده‌ها را بررسی کرده‌اند و حق‌الزحمه وکلا و کارشناسان دادگستری و نحوه محاسبه آن
– هزینه‌های دادرسی
– مرحله رسیدگی پرونده
– شاکی یا متهمان پرونده‌

شفافیت‌بخشی به این اطلاعات از آن جهت ضروری است که پرونده‌های در جریان در دستگاه قضایی، از مصادیق تخلفات و جرائم انجام شده بوده که خود اغلب معلول عدم شفافیت در فرآیندها و رویه‌های انجام کارها در شهرداری تهران است. همچنین نحوه پیگیری این پرونده‌ها از سوی وکلا و مشاوران حقوقی و هزینه‌های انجام شده در این خصوص، وجه دیگری است که عدم شفافیت در آن، هم محمل فساد بوده و هم منجر به ضرر و زیان‌های احتمالی به شهرداری تهران است.

*

بخش دوم جلسه شنبه ۹۷/۱۲/۲۵ به پیگیری حسن اجرای مصوبه «مدیریت تعارض منافع در شهرداری تهران» و برنامه اداره کل حقوقی برای اجرای بندهایی از این مصوبه که در حیطه وظایف این اداره قرار می‌گیرد، اختصاص خواهد یافت.

ماده ۶ مصوبه «مدیریت تعارض منافع در شهرداری تهران» (+)، شهرداری را مکلف کرده است تا ذیل کلیه قراردادهای شهرداری، مفادی را برای اقرار طرف‌های قرارداد درخصوص اینکه قراردادشان مغایر با مفاد مصوبه مدیریت تعارض منافع در شهرداری تهران نیست تعبیه کند.

همچنین بر طبق ماده ۸ این مصوبه، کلیه وکلای دادگستری و کارشناس رسمی دادگستری که تحت هر عنوان با شهرداری تهران و واحدهای تابعه همکاری می‌کنند، نمی‌توانند در دعاوی و پرونده‌هایی که علیه شهرداری تهران و واحدهای تابعه طرح می‌شود هیچ گونه خدماتی ارائه نمایند و در تبصره این ماده، شهرداری مکلف شده است فهرست اسامی کلیه وکلای دادگستری و کارشناس رسمی دادگستری که با شهرداری تهران و واحدهای تابعه همکاری می‌کنند برای عموم منتشر کند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

دوست دارید به بحث ملحق شوید؟
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *