پیگیری انجام الکترونیکی معاملات در شهرداری تهران (دستور جلسه)

هشتادوچهارمین جلسه کمیته شفافیت و شهر هوشمند، شنبه ۹۸/۷/۶ به ریاست بهاره آروین و با حضور محمدرضازارعلی، مدیرکل مالی شهرداری تهران، امیرحسین شمسی، مدیرکل حقوقی شهرداری تهران، محمد فرجود، مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران و نمایندگان سازمان املاک و مستغلات شهرداری تهران برگزار خواهد شد.

در این جلسه، اجرای مصوبات جلسات هشتاد و هشتادویکم کمیته شفافیت و شهر هوشمند در رابطه با شفافیت حوزه مالی و املاک شهرداری تهران مورد پیگیری قرار خواهد گرفت. 

در این رابطه گزارش معاونت مالی از برنامه زمان‌بندی سازمان فاوا برای پیاده‌سازی بستر انجام تمام‌الکترونیکی انواع معاملات شهرداری تهران و راه‌اندازی کامل آن در کلیه واحدهای زیرمجموعه شهرداری دریافت خواهد شد.

همچنین راه‌اندازی درگاه واحد انتشار آگهی ‌مناقصه‌ها و مزایده‌های شهرداری تهران که به‌عنوان بخشی از الکترونیکی کردن انجام معاملات شهرداری تهران قرار بود حداکثر تا ابتدای مهرماه ۹۸ انجام شود، مورد پیگیری قرار خواهد گرفت.

*

پیگیری ثبت الکترونیکی انواع معاملات ملکی شهرداری موضوع بخش دیگری از این جلسه است. 

در این رابطه، گزارش معاونت مالی، سازمان فاوا و سازمان املاک از اقدامات صورت‌گرفته به منظور راه‌اندازی سامانه‌های ثبت عملکرد مالی شهرداری در سازمان املاک و برقراری اتصال‌های سیستمی مورد نیاز بین آن‌ها برای اطمینان از ثبت کامل اطلاعات معاملات املاک دریافت خواهد شد.

ثبت الکترونیکی اطلاعات معاملات املاک که شامل خرید، فروش، اجاره و تهاتر املاک می‌شود، پیش‌زمینه انتشار عمومی این اطلاعات و شفافیت‌بخشی به وضعیت املاک شهرداری تهران است که به دلیل گردش مالی بالای این حوزه و عدم شفافیتی که در حال حاضر بر آن حاکم است، اهمیت ویژه دارد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

دوست دارید به بحث ملحق شوید؟
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *