لیست ممنوعه استفاده از پروانه نظام مهندسی شهرداری تهران مشخص شد

در صدوهشتادوششمین جلسه علنی شورای شهر تهران، اصلاحیه ماده ۷ مصوبه «مدیریت تعارض منافع در شهرداری تهران» مورد بررسی قرار گرفت. این ماده، به موضوع منع استفاده کارکنان شهرداری تهران از استفاده از صلاحیت‌های مندرج در پروانه نظام مهندسی ساختمان در شهر تهران می‌پردازد.

بهاره آروین ضمن قرائت گزارش کمیسیون برنامه و بودجه، درباره اصلاحیه این ماده از مصوبه توضیح داد:

«ماده ۷ مصوبه «مدیریت تعارض منافع در شهرداری تهران» طبق اسناد و قوانین بالادستی نیازمند تغییراتی بود. در گفت‌وگو با دیوان عدالت اداری قرار شد مصوبه شورای شهر مطابق با «دستورالعمل اجرایی بند ۵ ماده ۲ مکرر آیین‌نامه اجرایی قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان» که در سال ۹۶ از سوی وزیر راه و شهرسازی ابلاغ شد، اصلاح شود.

اصلاحیه ماده ۷ می‌گوید دارندگان پروانه‌های اشتغال در هریک از رشته‌های هفتگانه مندرج در قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان اعم از اصلی یا مرتبط و در هر پایه که همزمان در شهرداری تهران و واحدهای تابعه تحت هر عنوان مسئولیت بررسی یا تایید نقشه یا امور مربوط به کنترل ساختمان را بر عهده دارند، نباید از پروانه اشتغال به کار در صلاحیت‌های مندرج در ظهر پروانه خود و امتیازهای ناشی از آن استفاده کنند.

همچنین به منظور رفع ابهام از مشمولان این بند، تبصره‌ای به این ماده اضافه شد؛ شهرداری تهران مکلف است ظرف مدت حداکثر یک ماه پس از تصویب این مصوبه لیستی شامل شهردار تهران، معاونین شهردار، مدیران کل و معاونین مدیران کل و روسای ادارات تابعه معاونت شهرسازی و معماری، شهرداران مناطق، شهرداران نواحی، معاونین شهرسازی و معماری، روسای صدور پروانه، روسای نظارت فنی و روسای طرح تفصیلی و بر و کف در مناطق، روسا، مدیران فنی، مدیران و کارشناسان کنترل نقشه و ماموران بازدید دفاتر خدمات الکترونیک شهر تهران، اعضای هیئت مدیره و مدیرعامل و معاونین سازمان نوسازی شهرداری تهران و سایر کسانی را که مشمول این ماده واحده می‌شوند به عنوان لیست ممنوعه در سامانه شهرسازی برای کلیه مناطق شهر تهران اعمال نماید.»

با رای موافق اعضای شورای شهر تهران اصلاحیه ماده ۷ مصوبه «مدیریت تعارض منافع در شهرداری تهران» به تصویب رسید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

دوست دارید به بحث ملحق شوید؟
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *