پرونده‌های باغات می‌توانند به جای صحن شورا در مناطق بررسی شوند

عضو شورای شهر تهران گفت: در حال حاضر پرونده‌های باغات برای بررسی در صحن شورا در صفی طویل قرار گرفته‌اند و این در حالی است که در مناطق هم می‌توانند مورد بررسی قرار گیرند.

بهاره آروین در دویست و سی و ششمین جلسه علنی شورای شهر تهران و در موافقت با یک فوریت طرح «رسیدگی به پرونده‌های باغات در مناطق شهرداری تهران» گفت: ما در شورای شهر تهران در چارچوب قوانین بالادستی مقرره‌گذاری می‌کنیم تا جریان کارها روی روال بهتری بیفتد. بحث‌های مرتبط با باغات مکررا در صحن تکرار شده است و اکنون می‌توانیم پس از سه سال برای این موضوع معیارهایی را در نظر بگیریم تا در مناطق مورد بررسی قرار گیرند.

وی تاکید کرد: این بحث‌ها چندین بار انجام شده و روسای کمیسیون‌های تخصصی شورا بحث‌هایی را در این خصوص مطرح کرده‌اند اما پس از این سه سال بین آنها اجماع ایجاد شده است.

رییس کمیته شفافیت و شهر هوشمند شورای شهر تهران با اشاره به نظر محسن ‌هاشمی رییس شورا مبنی بر اینکه اگر اجماع حاصل شده است یک بار آن را بنویسیم تا هم در صحن ملاک عمل قرار گیرد و هم شورای بعد آن را ملاک قرار دهد، گفت: در حال حاضر پرونده‌های باغات برای بررسی در صحن شورا در صفی طویل قرار گرفته‌اند و این در حالی است که در مناطق هم می‌توانند مورد بررسی قرار گیرند.

آروین اضافه کرد: پیشنهاد من این است که کمیسیون‌ها یک مداقه نهایی درخصوص مساله باغات داشته باشند تا حداقل درخصوص بندهای قیدشده در این طرح که تعداد زیادی از دوستان هم در جلسه هم‌اندیشی با آن‌ها موافق بودند، مصوبه‌ای داشته باشیم.

درنهایت فوریت طرح «رسیدگی به پرونده‌های باغات در مناطق شهرداری تهران» با ۸ رای موافق و ۹ رای مخالف به تصویب نرسید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

دوست دارید به بحث ملحق شوید؟
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *