پیگیری شفافیت مالی در شهرداری تهران

صدوهفتمين جلسه كميته شفافيت و شهر هوشمند سه‌شنبه ۹۹/۰۶/۲۵ به ریاست بهاره آروین و با حضور محمد فرجود مديرعامل سازمان فناوري اطلاعات و ارتباطات، محمدرضا زارعلی مديركل مالي و اموال و وحید عرب مديركل درآمد شهرداری تهران برگزار شد.

در این جلسه مقرر شد با توجه به تاخیر شهرداری در انتشار عمومی اطلاعات معاملات ملکی از ابتدای سال ۹۸، این اطلاعات در اسرع وقت روی وبسایت شفاف منتشر شود.

همچنین در راستای اجرای مصوبه «الزام شهرداري تهران به انجام الكترونيكي و اعلان عمومي معاملات شهرداري»، مقرر شد معاونت مالی پس از انجام آزمایشی یک مناقصه، حداکثر ظرف دو هفته با ارسال یک بخشنامه، انجام تمام‌الکترونیکی مناقصات را در کلیه مناطق شهرداري تهران الزامی کند. براساس توافقات این جلسه، زمانبندی این کار به گونه‌ای خواهد بود که مناقصات و مزايدات مناطق ۲۲گانه شهرداري تهران حداكثر تا پايان آبان‌ماه ۹۹ به‌صورت تمام‌الكترونيكي و صرفا از طريق سامانه جامع معاملات انجام گيرد.

براساس توافقات این جلسه، واحدهای تابعه شهرداری تهران نیز ملزم خواهند شد که حداکثر تا پایان پاییز ۹۹ کلیه مناقصات و مزایدات خود را به‌صورت تمام‌الكترونيكي و صرفا از طريق سامانه جامع معاملات انجام دهند.

به‌علاوه مقرر شد معاونت مالی با ابلاغ بخشنامه‌ای واحدهای تابعه شهرداری تهران را موظف کند که از ۱۵ مهر ۹۹ قراردادهای خود را فقط به صورت باگردش در سامانه معاملات ثبت کنند. پس از این تاریخ، شورای شهر تهران واحدهای تابعه‌ای را که از اجرای مصوبه استنکاف کنند، مورد پیگرد قانونی قرار خواهد داد.

براساس توافقات این جلسه، از ابتدای مهر ۹۹ معاملات سطح متوسط مناطق و واحدهای تابعه نیز روی وبسایت شفاف منتشر خواهد شد.

ضمن اینکه اطلاعات مربوط به تهاتر با هولوگرام و تهاتر با ملک نیز حداکثر تا نیمه مهر ماه روی وبسایت شفاف قرار می‌گیرد.

در بخش بعدی این جلسه، با توجه به تاخير قابل توجه شهرداري تهران در اجراي توافقات پيشين در خصوص انتشار برخط گزارش‌هاي درآمد و هزينه ماهانه روي وبسايت شفاف، مقرر شد با تشکیل دو کارگروه، داشبورد هزینه‌های ماهانه و داشبورد درآمدهای ماهانه شهرداری حداکثر تا ۱۵ مهر ۹۹ به صورت برخط و با امکان دریافت خروجی اکسل روی وبسایت شفاف منتشر شود.

فایل PDF نامه

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

دوست دارید به بحث ملحق شوید؟
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *