پیگیری ثبت و انتشار سیستماتیک اطلاعات قراردادها در واحدهای تابعه شهرداری

صدوهفدهمین جلسه کمیته شفافیت و شهر هوشمند ۲۳ آذر ماه به ریاست بهاره آروین و با حضور محمدرضا زارعلی، مدیرکل امور مالی و اموال و محمد فرجود، مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران به صورت مجازی تشکیل شد.

در این جلسه اداره کل حقوقی موظف شد حداکثر ظرف یک هفته با ارسال بخشنامه‌ای به واحدهای تابعه آن‌ها را ملزم کند از ابتدای دی ماه با ثبت هرگونه قرارداد در سامانه جامع معاملات کد قرارداد دریافت کنند و این کد در کلیه اسناد ثبت شود.

اداره کلی مالی و اموال نیز موظف شد حداکثر ظرف یک هفته با ارسال بخشنامه‌ای به کلیه ذیحساب‌های واحدهای تابعه اعلام کند از ابتدای دی ماه برای هر قراردادی که از سامانه جامع معاملات کد دریافت نکرده است، هر نوع پرداخت غیرقانونی است و ذیحساب‌ها باید از تایید پرداخت و ثبت هزینه برای این قراردادها خودداری کنند.

علاوه بر این مقرر شد کارگروهی ذیل کمیته سامانه جامع مالی تشکیل شود تا تعیین گلوگاهی را برای ثبت باگردش قراردادهای واحدهای تابعه در سامانه جامع معاملات بررسی و نتیجه را ظرف دو هفته به کمیته شفافیت و شهر هوشمند ارسال کند.

همچنین اداره کل امور مجامع موظف شد در تعامل با واحدهای تابعه فرایندهای مرتبط با ثبت باگردش قراردادها را به گونه‌ای مدیریت کند که حداکثر تا پایان سال ۹۹ ثبت با گردش در کلیه واحدهای تابعه شهرداری تهران راه‌اندازی شده باشد.

در بخش بعدی این جلسه مسئولیت اطلاع‌رسانی به واحدهای اجرایی درخصوص قراردادهای نیازمند اصلاح در وبسایت شفاف به اداره کل حقوقی سپرده شد.

به‌علاوه مقرر شد اداره کل حقوقی حداکثر تا پایان آذر ماه ثبت کامل اطلاعات کلیه قراردادهای متوسط هر واحد اجرایی شهرداری را (از شهریور ۹۶ تا مهر ۹۹) پیگیری کرده و گزارش آن را به صورت هفتگی به کمیته شفافیت و شهر هوشمند ارسال کند.

در بخش پایانی جلسه نیز با توجه به تاخیرهای پی‌درپی درخصوص انتشار برخط اطلاعات ماهانه درآمد و هزینه، مقرر شد با تشکیل یک کارگروه، داشبورد درآمد تا پایان آذر ماه و داشبورد هزینه حداکثر تا هفته اول دی ماه نهایی شده و روی وبسایت شفاف منتشر شود. 

عکس آرشیوی است.

فایل PDF نامه

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

دوست دارید به بحث ملحق شوید؟
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *