تمهیدات نهایی برای برگزاری مناقصات تمام‌الکترونیکی در مناطق پایلوت

صدونوزدهمین جلسه کمیته شفافیت و شهر هوشمند ۷ دی ماه به ریاست بهاره آروین و با حضور محمدرضا زارعلی، مدیرکل امور مالی و اموال و محمد فرجود، مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران به صورت مجازی تشکیل شد.

در این جلسه مقرر شد اداره کل حقوقی در هماهنگی با اداره کل مالی، حداکثر ظرف یک هفته مناطقی را که برای انجام الکترونیکی مناقصه و دریافت الکترونیکی پاکات الف و ب آمادگی بیشتری دارند انتخاب کرده و فهرست مناقصاتی را که این مناطق تا پایان دی ماه برگزار خواهند کرد به کمیته شفافیت و شهر هوشمند ارسال کند. همچنین مقرر شد در پایان دی ماه گزارشی از اجرای مناقصات موفقیت‌آمیز این مناطق به کمیته ارسال شود.

سازمان فاوا نیز موظف شد حداکثر ظرف یک‌هفته درخصوص بارگذاری فهارس‌بهای خدمات شهری در سامانه جامع معاملات، برنامه زمان‌بندی خود را به کمیته شفافیت و شهر هوشمند ارائه کند. این سازمان موظف شد برای بارگذاری فرمول‌های محاسباتی معاملات درجهت الکترونیکی کردن صورتجلسات کمیسیون ماده ۱۳ نیز به کمیته شفافیت برنامه زمان‌بندی ارائه کند.

در بخش بعدی این جلسه سازمان فاوا موظف شد مناقصات خود را در نیمه دوم دی ماه به صورت تمام‌الکترونیکی برگزار کرده و گزارش آن را تا پایان ماه به کمیته شفافیت و شهر هوشمند ارسال کند.

همچنین با توجه به پیشرفت انجام الکترونیکی معاملات در شهرداری، تهیه دستورالعمل‌ها و آیین‌نامه‌های لازم برای حذف اسناد فیزیکی و انجام الکترونیکی معاملات به اداره کل حقوقی سپرده شد.

در این جلسه معاونت مالی و اقتصاد شهری موظف شد اقدامات لازم را برای آمادگی پیمانکاران در زمینه انجام الکترونیکی معاملات انجام داده و آنگاه با ارسال بخشنامه‌ای به مناطق ۲۲گانه آن‌ها را ملزم کند از این پس دریافت صورت‌وضعیت پیمانکاران را با امضای الکترونیکی انجام دهند.

سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات نیز موظف شد به‌منظور راهنمایی مناطق، واحدهای تابعه و پیمانکاران درخصوص مسائل و مشکلاتی که در انجام الکترونیکی معاملات ایجاد می‌شود، حداکثر ظرف مدت یک هفته خط تماس پشتیبانی در نظر گرفته و آن را به صورت عمومی اطلاع‌رسانی کند.

همچنین با توجه به تاخیر در ارسال پیامک تهیه‌شده درخصوص لزوم دریافت توکن و استفاده از امضای دیجیتال در معاملات شهرداری تهران، مقرر شد سازمان فاوا حداکثر ظرف مدت یک هفته این پیامک را به کلیه پیمانکاران شهرداری ارسال کند.

عکس آرشیوی است.

فایل PDF نامه

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

دوست دارید به بحث ملحق شوید؟
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *