پیگیری ارتقای سامانه‌های نظارت همگانی

صدوبیست‌وسومین جلسه کمیته شفافیت و شهر هوشمند ۳۰ دی ماه به ریاست بهاره آروین و با حضور مسعود حمزه‌ای، رییس سازمان بازرسی و محمد فرجود، مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران به صورت مجازی برگزار شد.

در این جلسه مقرر شد سازمان فاوا حداکثر ظرف مدت یک هفته با ارسال نامه رسمی به سازمان بازرسی شهرداری، تاییدیه بارگذاری API از ثبت پیام، وضعیت پیام و بازخورد در سامانه ۱۳۷ را برای استفاده استارت‌آپ‌ها و کارآفرینان شهری دریافت کند؛ به نحوی که این سرویس حداکثر تا هفته نخست بهمن در پورتال api.tehran.ir بارگذاری شده باشد.

همچنین توافق شد ایرادات موجود در ثبت بازخورد در دو سامانه ۱۳۷ و ۱۸۸۸ حداکثر تا هفته نخست بهمن ماه رفع شود.

درخصوص ابهامات وضعیت پیام در دو سامانه ۱۳۷ و ۱۸۸۸ نیز مقرر شد توضیحات لازم حداکثر تا هفته اول بهمن ماه در وبسایت تهران من و وبسایت شفاف اعمال شود.

در این جلسه موضوع اتصال سامانه ۱۸۸۸ و سامانه باهم نیز مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و توافق شد پس از تکمیل فرایندهای لازم، پیشنهادات شهروندان در ۱۸۸۸ جهت انتشار عمومی و اعلام نظر سایر شهروندان به سامانه باهم انتقال داده شود.

درراستای تسهیل ثبت پیام نیز مقرر شد انتخاب منطقه، موضوع و آدرس در سامانه ۱۸۸۸ و انتخاب منطقه در سامانه ۱۳۷ حداکثر تا هفته اول بهمن از حالت اجباری به اختیاری تغییر کند.

همچنین سازمان بازرسی موظف شد ظرف مدت یک هفته دستورالعمل تهیه‌شده برای ارجاع خودکار پیام‌های ۱۸۸۸ به مرجع سازمانی بالاتر را به کمیته شفافیت و شهر هوشمند ارسال کند. این دستورالعمل مشخص خواهد کرد هر مرحله از گردش یک پیام نیازمند چه مدت زمانی است و در صورت عدم پاسخگویی مسئول مربوطه در زمان مقرر، پیام باید به کدام نهاد ارجاع داده شود.

در بخش بعدی جلسه نیز مقرر شد امکان ثبت بازخورد در سامانه‌های ۱۸۸۸ و ۱۳۷ مانند نسخه وب تهران من در به‌روزرسانی جدید اپلیکیشن تهران من نیز فراهم شود.

همچنین توافق شد به‌منظور کسب اطمینان از اعمال کلیه امکانات نسخه وب تهران من در اپلیکیشن، حداکثر ظرف مدت یک هفته جلسه کارشناسی با حضور نمایندگان سازمان فاوا، سازمان بازرسی و کمیته شفافیت و شهر هوشمند تشکیل شود.

فایل PDF نامه

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

دوست دارید به بحث ملحق شوید؟
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *