تصمیم‌گیری برای فروش ۲۵۷۰ میلیارد از املاک شهرداری ظرف چنددقیقه و با یک قیام و قعود امکان‌پذیر نیست

عضو شورای شهر تهران با دو فوریت واگذاری املاک شهرداری تهران مخالفت کرد و گفت: وقتی این لایحه در دوفوریت ارائه می‌شود این شائبه به وجود می‌آید که نمی‌خواهند شورا به دقت آن را بررسی کند.
بهاره آروین در دویست و شصت و ششمین جلسه شورای شهر تهران در مخالفت با دو فوریت لایحه «مجوز به شهرداری جهت واگذاری و فروش ده فقره از املاک شهرداری تهران» گفت: تصویب دو فوریتی این لایحه نه به صلاح شوراست و نه حتی برای بخش عمده‌ای از آن ضرورتی وجود دارد.
عضو شورای شهر تهران تاکید کرد: به صلاح شورا نیست؛ چون اینکه ما بدون بررسی کامل و در ده دقیقه برای دو هزار و ۵۷۰ میلیارد تومان از املاک شهرداری تهران تصمیم‌گیری کنیم، در مقابل افکار عمومی و رسانه‌ها قابل توجیه نیست. دوستان می‌توانستند اجازه واگذاری این املاک را خیلی وقت پیش بگیرند و هر زمان آن را به مرحله کارسازی رساندند بفروشند. نیازی نبود این موضوع در قالب دوفوریت قرار بگیرد؛ چراکه در چنین شرایطی این شائبه به وجود می‌آید که نمی‌خواهند شورا با دقت به موضوع ورود کند.
وی افزود: از سوی دیگر بررسی و تصویب دوفوریتی برای بخش عمده‌ای از لایحه ضرورتی ندارد؛ چراکه ما در تبصره ۹ بودجه به شهرداری تهران اجازه داده‌ایم املاک را تا سقف ۱۳۵ میلیارد تومان بفروشد. درواقع ما اختیاری را که طبق قانون شوراها داریم تا سقف مشخصی به شهرداری تفویض کرده‌ایم؛ ضمن اینکه همین یک ماه پیش در بسته محرک اقتصادی به دلیل تورم این سقف را دو برابر کرده و به ۲۷۰ میلیارد تومان رساندیم.
آروین ادامه داد: بنابراین هفت بند اول نیازی به تصویب شورا ندارد و در قالب مجوزهای داده شده قابل انجام است؛ چراکه ارقام آن پایین است. اما درخصوص سه بند آخر که مبالغ بیشتری دارد و قرار است برای تسویه بدهی‌های شهرداری به تامین اجتماعی واگذار شود، باید گزارش توجیهی کاملی بیاید و معلوم شود که بخش عمده‌ای از این بدهی‌ها مربوط به دوره قبل است. قرار است این سه ملک که دارای ارزش بالایی است، در قالب تهاتر به سازمان تامین اجتماعی واگذار شود و باید برای مردم شفاف شود چقدر از این بدهی متعلق به دوره قبلی بوده و چقدر در دوره فعلی ایجاد شده است. درنهایت پس از بررسی کامل اگر ضرورتی وجود داشت می‌توانیم لایحه را تصویب کنیم. بنابراین پیشنهاد می‌کنم همکاران با دو فوریت این لایحه مخالفت کنند
گفتنی است دوفوریت این لایحه با ۷ رای موافق به تصویب نرسید و اعضای شورای شهر تهران در ادامه با ۱۶ رای موافق یک فوریت آن را به تصویب رساندند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

دوست دارید به بحث ملحق شوید؟
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *