تغییر رای شورا درخصوص باغ بودن و نبودن یک ملک تنها درصورتی مجاز است که مستندات جدیدی ارائه شود

عضو شورای شهر تهران درخصوص ملک دو هزار و ۷۶۴ متری واقع در نیاوران گفت: با توجه به اینکه شورا در سال گذشته به این ملک رای باغ داده است، این رای قابل تغییر نیست؛ مگر اینکه مستندات جدیدی ارائه شده باشد.
بهاره آروین در سیصد و چهارمین جلسه علنی شورای شهر تهران و در جریان بررسی پلاک ثبتی دو هزار و ۷۶۴ متری نیاوران واقع در منطقه یک در مخالفت با نظر کمیسیون تخصصی مبنی بر باغ نبودن این ملک اظهار داشت: ملک مادر این پلاک ثبتی ۹ هزار متر بوده و در سند آن عمارت باغچه قید شده است. ما یک بار در صحن شورا تصویب کردیم که باغچه در حکم باغ است و باید در توضیحات و مفاهیم وحدت رویه داشته باشیم. ضمن اینکه بن درختان هم ۱۲۰ بوده است.
عضو شورای شهر تهران ادامه داد: ما در سال ۱۳۹۹ به استناد دلایل یادشده به این ملک رای باغ داده‌ایم. در سال ۱۴۰۰ چرا باید به این نتیجه برسیم که این پلاک ثبتی غیرباغ است؟
وی تاکید کرد: باید دلیل بسیار مهمی داشته باشیم که رای خود شورای پنجم را پس از گذشت یک سال بشکنیم. چه اتفاق جدیدی رخ داده است؟ آیا برای افکار عمومی سوال نمی‌شود که در این یک سال چه چیزی تغییر کرده است؟
آروین خاطرنشان کرد: اشکالی ندارد که بخواهیم رای نادرستی را بشکنیم اما این در صورتی است که متوجه شویم اسناد مهمی جا افتاده بوده و نادیده گرفته شده است. اما وقتی مستندات همان مستندات قبلی است چرا باید رای را تغییر دهیم؟
وی افزود: در ماه آخر نباید هرچه را که در این چهار سال رشته‌ایم پنبه کنیم.
درنهایت نظر کمیسیون مبنی بر غیرباغ بودن پلاک ثبتی یادشده با ۱۱ رای موافق به تصویب رسید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

دوست دارید به بحث ملحق شوید؟
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *