تصویب یک فوریت طرح «مدیریت تعارض منافع در شهرداری تهران»

امروز سه‌شنبه (۹۷/۴/۱۹) یک فوریت طرح «مدیریت تعارض منافع در شهرداری تهران» با ۱۷ رای موافق از ۱۹ نفر از حاضرین در جلسه شورای اسلامی شهر تهران به تصویب رسید و بررسی این طرح به صورت اولویت‌دار به کمیسیون مشترک متشکل از کمیسیون حقوقی و نظارت و کمیسیون برنامه و بودجه ارجاع شد.

از همه شهروندان علاقمند و دغدغه‌مند دعوت می‌شود نظرات کارشناسی و اصلاحات پیشنهادی‌شان در مورد این طرح را به ای‌میل دکتر آروین به آدرس arvin-b@tehran.ir ارسال کنند یا در سایت شهرداری تمام شیشه‌ای به آدرس mglassy.ir کامنت بگذارند.

مهم‌ترین مفاد مورد اشاره در طرح «مدیریت تعارض منافع در شهرداری تهران» عبارتند از:

⛔ شرکت‌هایی که مدیران ارشد شهرداری تهران و واحدهای تابعه، به میزان بیش از یک چهارم سرمایه شرکت در آنها سهامدار هستند یا مسئولیت مدیرعاملی، عضویت در هیئت مدیره یا هیئت نظارت، بازرسی، حسابرسی، مشاوره و نمایندگی شرکت را برعهده دارند، نمی‌توانند طرف معامله‌ی شهرداری تهران و واحدهای تابعه قرار گیرند.

⛔ شرکت‌هایی که بستگان مدیران ارشد شهرداری تهران و واحدهای تابعه به میزان بیش از یک چهارم سرمایه شرکت در آنها سهامدار هستند یا مسئولیت مدیرعاملی، عضویت در هیئت مدیره یا هیئت نظارت، بازرسی، حسابرسی، مشاوره و نمایندگی شرکت را برعهده دارند، نمی‌توانند طرف معامله‌ی شهرداری تهران و واحدهای تابعه در حوزه مسئولیت آن مدیر ارشد قرار گیرند.

? بستگان در این طرح شامل پدر، مادر، خواهر(ان)، برادر (ان)، همسر(ان)، فرزند(ان)، عروس(ها) و داماد(ها) می‌شود.

✅ شهرداری تهران مکلف است ظرف مدت سه ماه از تصویب این مصوبه، فهرست مشخصات سجلی، مدارج تحصیلی، مسئولیت (تاریخ انتصاب و محل خدمت)، احکام سرپرستی و سوابق شغلی مدیران ارشد شهرداری تهران و واحدهای تابعه را به طور کامل و به صورت برخط منتشر نموده و مستمراً بروزرسانی و در دسترس عموم قرار دهد.

⛔ کارکنان شهرداری تهران و واحدهای تابعه چه به صورت حقیقی و چه به صورت حقوقی، تا زمانی که رابطه استخدامی آنها با شهرداری تهران و واحدهای تابعه پابرجاست، حق استفاده از هیچ یک از صلاحیت‌های مندرج در پروانه سازمان نظام مهندسی ساختمان خود را در شهر تهران ندارند.

✅ معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران مکلف است ظرف مدت سه ماه از تصویب این مصوبه لیست کارکنان شهرداری تهران و واحدهای تابعه دارای پروانه سازمان نظام مهندسی ساختمان شهر تهران را منتشر و در دسترس عموم قرار دهد و همچنین از تاریخ ۹۷/۶/۳۱، به عنوان لیست ممنوعه در سامانه شهرسازی اعمال نماید.

⛔ انعقاد هرگونه رابطه استخدامی بستگان مدیران ارشد شهرداری تهران و واحدهای تابعه در زمان تصدی مسئولیت در شهرداری تهران و واحدهای تابعه ممنوع است.

⛔ انتصاب بستگان مدیران ارشد شهرداری تهران و واحدهای تابعه که پیش از تصدی مسئولیت آن مدیر دارای رابطه استخدامی با شهرداری تهران و واحدهای تابعه بوده‌اند، در سمت‌های مدیران ارشد در شهرداری تهران و واحدهای تابعه ممنوع است.

✅ قراردادهای استخدامی که بر مبنای آزمون‌های فراگیر و رسمی استخدامی منعقد می‌شود از شمول این بند مستثنا می‌شوند.

⛔ مدیران ارشد و کارکنان شهرداری تهران و واحدهای تابعه، به هیچ عنوان مجاز به پذیرش هدیه از ارباب‌رجوع و هر شخصی که فرایند اقدام یا تصمیم اداری در مورد وی در جریان است یا از بستگان یا شرکای آنها، نیستند.

✅ شهرداری تهران مکلف است، مشخصه‌های زیر را ناظر به کلیه سفرهای خارجی مرتبط با مسئولیت کاری مدیران ارشد شهرداری تهران و واحدهای تابعه، که از تاریخ ابلاغ مصوبه انجام پذیرفته حداکثر تا سه هفته پس از اتمام سفر منتشر و در دسترس عموم قرار دهد.
الف) مقصد یا مقاصد سفر
ب)‌ طول مدت سفر
پ) همراهان سفر
ت)‌ علت سفر
ث)‌ محل تأمین هزینه‌ی سفر
ج) دستاوردهای سفر
چ) گزارش سفر

فایل‌پی‌دی‌اف طرح

 

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

دوست دارید به بحث ملحق شوید؟
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *