شفافیت در نحوه هزینه‌کرد بودجه در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی

⬅️ با توجه به بررسی لایحه بودجه ۹۷ شهرداری تهران در شورای اسلامی شهر تهران، کمیته شفافیت و شهر هوشمند، فردا شنبه (۹۶/۱۱/۱۴) دو جلسه را با موضوع بررسی بودجه دو سازمان از سازمان‌های تابعه شهرداری تهران و با هدف شفافیت‌بخشی به حوزه فعالیت‌های این دو سازمان برگزار خواهد کرد.

? به منظور پیگیری چهارمین محور طرح شهرداری تمام شیشه‌ای، در شانزدهمین جلسه کمیته «شفافیت و شهر هوشمند» که در ساعت ۱۴ روز شنبه (۹۶/۱۱/۱۴) و با حضور رضا قدیمی، مدیرعامل سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران برگزار خواهد شد، شفافیت در نحوه هزینه‌کرد بودجه شهرداری تهران در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی مورد بررسی قرار خواهد گرفت. در این جلسه علاوه بر کارشناسان کمیته «شفافیت و شهر هوشمند»، تعدادی از فعالان حوزه اعتیاد و آسیب های اجتماعی هم حضور خواهند داشت. محورهای اصلی بحث و گفت‌وگو در این جلسه بر روی پاسخگویی‌ بر سوالات زیر متمرکز خواهد بود:

? سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران، چه استراتژی را برای مبارزه با آسیب‌های اجتماعی به کار گرفته است؟

?سازمان خدمات اجتماعی، پس از تعیین استراتژی در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی، چه هدفگذاری‌هایی در این حوزه انجام داده است و عملکرد سازمان در خصوص این اهداف تعریف شده به چه صورت بوده است؟

? میزان بازدهی تخصیص منابع مالی در دست‌یابی به اهداف تعیین شده چقدر بوده است؟

? نحوه تامین مالی سازمان برای دست‌یابی به اهداف تعریف شده چه بوده است و چه سهمی از منابع مالی سازمان از بودجه عمومی شهرداری تهران تامین می‌شود؟

?نحوه همکاری سازمان خدمات اجتماعی با سازمان‌های مردم‌نهاد چگونه است؟

? ترکیب هزینه‌های صورت گرفته به تفکیک برنامه‌های اجرا شده توسط سازمان خدمات اجتماعی در سالهای اخیر به چه صورت بوده است؟

? در دومین جلسه روز شنبه (۹۶/۱۱/۱۴) کمیته شفافیت و شهر هوشمند که در ساعت ۱۶:۳۰ برگزار خواهد شد، بودجه پیش‌بینی‌شده سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات در لایحه بودجه ۹۷ شهرداری تهران و نیز بررسی برنامه‌های آن سازمان در سال آینده در خصوص هوشمندسازی و الکترونیک کردن فرآیندها با هدف حذف مراجعات غیرضروری شهروندان و کاهش فساد با حضور مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران، جناب آقای مهندس فرجود مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

دوست دارید به بحث ملحق شوید؟
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *