راه‌اندازی بازار آنلاین تهاتر (دستور جلسه)

شصت‌وسومین جلسه کمیته شفافیت و شهر هوشمند شنبه ۹۷/۱۲/۱۱ به ریاست دکتر بهاره آروین و با حضور جناب آقای خسروی، مدیرکل محترم امور مالی شهرداری تهران، جناب آقای فرجود، مدیرعامل محترم سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران و نمایندگان سازمان املاک و مستغلات برگزار خواهد شد و دو موضوع «راه‌اندازی بازار آنلاین تهاتر» و «یکپارچگی سامانه‌های حوزه مالی» مورد پیگیری قرار خواهد گرفت.

*

برطبق مصوبه «دستورالعمل اجرایی مدیریت منابع و مصارف غیرنقد»، شهرداری تهران مکلف شده است تا از سال ۱۳۹۸ نسبت به ایجاد سامانه‌ای جهت تهاتر املاک و منابع غیرنقد بدهکاران قطعی با طلبکاران قطعی شهرداری تهران اقدام نماید. این بدان معناست که بدهکارانی که متقاضی ارائه دارایی غیرنقد به‌ازای بدهی خود به شهرداری هستند و طلبکارانی که متقاضی دریافت دارایی غیرنقد به‌ازای طلب خود از شهرداری هستند بتوانند در تهاتر با هم حساب خود با شهرداری تهران را تسویه کنند.

راه‌اندازی بازار آنلاین تهاتر علاوه‌برآنکه موجب افزایش کارامدی فرایندهای مذکور خواهد شد، با تحدید نقش واسطه‌گری شهرداری و کارگزاری‌ها در فرایندهای تسویه حساب با بدهکاران و طلبکاران شهرداری تهران، از شکل‌گیری زمینه‌های فساد در این حوزه جلوگیری خواهد کرد.

ازاین‌رو از معاونت مالی و سازمان فاوا خواسته شده است تا در این جلسه، برنامه زمان‌بندی خود جهت راه‌اندازی بازار آنلاین تهاتر و گزارشی از اقداماتی که تابدین‌جا دراین‌رابطه صورت‌گرفته‌ است، به کمیته شفافیت ارائه دهند.

*

یکپارچگی سامانه‌های حوزه مالی شهرداری تهران موضوع دیگری است که در این جلسه مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

منظور از یکپارچگی سامانه‌ها آن است که اتصال سیستمی و سازگاری اطلاعاتی کامل بین سامانه‌های حوزه مالی که اقلام اطلاعاتی مشترک یا مرتبطی را ثبت و نگهداری می‌کنند برقرار باشد تا علاوه‌بر افزایش جامعیت اطلاعاتی و کارایی سامانه‌های مذکور، امکان دخل‌وتصرف در اطلاعات در هنگام ثبت داده‌ها محدود شده و اعتبار اطلاعات ثبت‌شده در پایگاه‌های داده‌ای شهرداری تهران ارتقا یابد.

ازاین‌رو از معاونت مالی و سازمان فاوا خواسته شده است تا در جلسه شنبه ۹۷/۱۲/۱۱ گزارشی از اقداماتی که تاکنون در جهت یکپارچگی سامانه‌های حوزه مالی شامل اتصال سامانه جامع مالی به سامانه جامع املاک، سامانه قراردادها، سامانه صورت‌وضعیت، سامانه سرمایه‌گذاری و مشارکت‌ها، سامانه بودجه، سامانه کنترل پروژه و دیگر سامانه‌های مرتبط صورت گرفته است و نیز برنامه زمان‌بندی اقدامات آتی خود در این زمینه به کمیته شفافیت ارائه دهند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

دوست دارید به بحث ملحق شوید؟
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *