نظارت بر حسن اجرای تبصره‌های هوشمندسازی در بودجه ۹۸ (گزارش جلسه)

هفتادودومین جلسه کمیته شفافیت و شهر هوشمند، شنبه ۹۸/۰۳/۱۱ به ریاست بهاره آروین و با حضور ناهید خداکرمی، نماینده شورای شهر در کارگروه بررسی و صدور مجوز نصب آنتن‌ و دکل‌های مخابراتی، محمد فرجود، مدیرعامل محترم سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران و فرهود کاظمی، سرپرست شرکت ارتباط مشترک شهر و با موضوع پیگیری حسن اجرای تبصره ۳۶ لایحه بودجه ۹۸ (+) برگزار شد.

تبصره مذکور، موضوع تحقق تهران هوشمند و کسب درآمدهای پایدار از قِبَل آن را مورد توجه قرار داده است و شهرداری را به انجام اقداماتی جهت تسهیل برقراری پشتیبانی از گسترش بستر کارآمد ارتباطات و مبادله دیتا در شهر، بهبود منظر شهری و رفع آلودگی محیط‌زیستی مایکروویوی و کاهش دکل‌های رادیویی و افزایش سلامت عمومی، تسهیل توسعه کسب‌وکارهای دیجیتال وشرکت‌های نوآور و خلاق، بهبود عرضه خدمات شهری به صورت الکترونیکی و افزایش درآمدهای پایدار موظف نموده است.

باتوجه‌به اهمیت اجرای این تبصره از منظر اهداف و برنامه‌های کمیته شفافیت و شهر هوشمند در حوزه هوشمندسازی، پیگیری حسن اجرای تبصره مذکور در دستور کار کمیته شفافیت قرار گرفت. در گام اول، از شرکت ارتباط مشترک شهر که وظیفه تاسیس، نگهداری و استفاده از ایستگاه مخابراتی مشترک را به منظور عرضه خدمات مورد استفاده شبکه تلفن‌های همراه برعهده دارد، دعوت شد تا در جلسه شنبه ۹۸/۳/۱۱ گزارشی از برنامه‌های این شرکت در جهت ارتقای کیفیت و گستره ارتباطی موبایل در شهر تهران و همچنین کسب درآمدهای پایدار به کمیته شفافیت و شهر هوشمند ارائه دهد.

بنابر گزارش شرکت ارتباط مشترک شهر، این شرکت در سال گذشته اقدام به شناسایی و سامان‌دهی دکل‌های بدون مجوز در سطح شهر تهران نموده است که فرایند آن در سال ۹۸ نیز ادامه خواهد داشت و در حدود ۳۵۰۰ دکل بی‌مجوز دیگر تعیین تکلیف خواهد شد. این اقدامات علاوه‌بر فراهم کردن امکان نظارت بر عملکرد دکل‌ها از منظر ایجاد آلودگی‌های فرکانسی، موجب رشد درآمدهای شرکت از محل مدیریت  فضاهای شهری و صدور و تمدید مجوز دکل خواهد شد.

همچنین شرکت ارتباط مشترک شهر، برای مکان‌یابی و احداث ۱۰۰ سایت جدید جهت بهره‌برداری مشترک اپراتورها از ابتدای نیمه دوم سال ۱۳۹۸ برنامه‌ریزی کرده است و پیش‌بینی می‌کند که مجموعه این اقدامات رشد ۴۰درصدی درآمدهای شرکت را در سال ۹۸ در پی خواهد داشت.

در جلسه روز شنبه ۹۸/۳/۱۱ همچنین پیشنهادات عملیاتی شرکت ارتباط مشترک شهر و سازمان فاوا برای ارتقای زیرساخت‌های ارتباطی شبکه‌های موبایلی، کاهش آلودگی‌های فرکانسی و بهبود منظر شهری ازجمله جایگزینی دکل‌های ماکرو با سایت‌های میکرو و پیکو و فمتو و همچنین کاهش دکل‌های نقطه‌به‌نقطه در سطح شهر از طریق توسعه شبکه فیبر نوری دریافت شد اما تصمیم‌گیری درباره آن به انجام بررسی‌های کارشناسی بیشتر و برگزاری جلسات تخصصی موکول شد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

دوست دارید به بحث ملحق شوید؟
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *