پیگیری اجرای مصوبات شفافیت و هوشمندسازی در معاونت شهرسازی (دستور جلسه)

هفتادونهمین جلسه کمیته شفافیت و شهر هوشمند، دوشنبه ۹۸/۵/۱۴ به ریاست بهاره آروین و با حضور عبدالرضا گلپایگانی، معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران با موضوع پیگیری تحقق شفافیت و هوشمندسازی در حوزه شهرسازی برگزار خواهد شد.

*

بخش ابتدایی جلسه به پیگیری حسن اجرای مصوبه «الزام شهرداری تهران به انتشار عمومی اطلاعات شهرسازی» (+) اختصاص خواهد یافت.

در اجرای این مصوبه، تابدین‌جا دسترسی عمومی به اطلاعات پرونده‌های تغییر یا تثبیت کاربرد از سال ۹۷ به بعد و همچنین اطلاعات پرونده‌های صدور پروانه از سال ۹۷ به بعد از طریق درگاه «تهران من» فراهم شده است.

در جلسه روز دوشنبه ۹۸/۵/۱۴، بهبود و سهولت شرایط دسترسی شهروندان به این اطلاعات از جمله حذف محدودیت تعداد دفعات روزانه مشاهده اطلاعات پرونده‌های صدور پروانه مورد پیگیری قرار خواهد گرفت.

در این بخش از جلسه همچنین اجرای ماده ۳ مصوبه مورد پیگیری قرار خواهد گرفت و گزارش معاونت شهرسازی از اقدامات انجام‌گرفته در خصوص نمایش عمومی لایه‌های طرح تفصیلی و سوابق و تغییرات آن روی نقشه اطلاعات مکانی شهر تهران دریافت خواهد شد.

اهمیت انتشار این اطلاعات، در شفافیت‌بخشی به روند تغییرات کالبدی شهر تهران در طی سال‌های اجرای طرح تفصیلی و تخطی‌های احتمالی صورت‌گرفته از ضوابط طرح و همچنین فراهم کردن بستر نظارت همگانی و مطالبه عمومی نسبت به تحولات آتی آن است.

*

تمام‌الکترونیکی شدن ارائه مجوزهای شهرسازی از اولویت‌گذاری‌های کمیته شفافیت و شهر هوشمند در سال دوم فعالیت خود بوده است.

همسو با اقدامات پیشین کمیته شفافیت در این زمینه، دریافت برنامه‌ها و اقدامات معاونت معماری و شهرسازی در خصوص اجرای ماده ۴۲ برنامه سوم توسعه شهر تهران (+)، موضوع بخش دیگری از جلسه دوشنبه ۹۸/۵/۱۴ خواهد بود.

ماده ۴۲ برنامه سوم، شهرداری را مکلف کرده است تا نسبت به ارائه تمامی خدمات شهرسازی و معماری شهرداری از جمله صدور پروانه و گواهی‌های ساختمانی به صورت هوشمند و غیرحضوری (شهروندمحور) تا پایان سال اول اجرای برنامه اقدام کند.

در این بخش از جلسه همچنین ایجاد امکان دسترسی شهروندان به محتویات پرونده‌های شهرسازی مربوط به خود از طریق درگاه «تهران من»، مورد پیگیری قرار خواهد گرفت.

*

 پیگیری تکمیل انتشار عمومی اطلاعات پروانه‌های برج‌باغ، موضوع بخش آخر جلسه است.

در اجرای مصوبات جلسه شصت‌وششم کمیته شفافیت که با حضور معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران برگزار شد، در حال حاضر اطلاعات مربوط به پروانه‌های برج‌باغ که از سال ۹۲ به بعد صادر شده‌‌اند، روی وبسایت شفاف در دسترس عموم قرار گرفته است.

دررابطه‌با پروانه‌هایی که پیش از سال ۹۲ صادر شده‌اند نیز با توجه به آنکه اطلاعات این پروند‌ه‌ها به صورت سیستمی موجود نبود،‌ مقرر شد تا اطلاعات آن‌ها به‌تدریج استخراج و روی وبسایت شفاف منتشر شود.

 در جلسه دوشنبه ۹۸/۵/۱۴، گزارش معاونت معماری و شهرسازی از پیشرفت استخراج و انتشار اطلاعات پروانه‌های برج‌باغی که پیش از سال ۹۲ صادر شده‌اند، دریافت خواهد شد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

دوست دارید به بحث ملحق شوید؟
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *