انتشار اطلاعات ایمنی ساختمان‌های تهران تا پایان تابستان

رئیس کمیته شفافیت و شهر هوشمند شورای شهر از انتشار اطلاعات ساختمان‌های شهر تهران با کاربری عمومی تا پایان تابستان خبر داد.

بهاره آروین پیش از شروع دویست و بیست و پنجمین جلسه شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران گفت: دی‌ماه سال گذشته شورای شهر تهران مصوبه‌ای را تحت عنوان الزام شهرداری به راه‌اندازی سامانه برخط پایش ایمنی ساختمان‌های شهر به تصویب رساند که طبق آن مقرر شد سامانه ظرف مدت چهار ماه راه‌اندازی شده و اطلاعاتش در اختیار شهروندان، مسئولان شهرداری و سایر واحدهای قضایی قرار گیرد.

او ادامه داد: اما بعد از حادثه حریق کلینیک سینا مطلع شدیم مصوبه تا حد مناسبی اجرایی شده است. در حال حاضر نسخه اولیه این سامانه برای کمیسیون‌ها و‌کمیته‌های مربوطه ارسال شده و ما در کمیته شفافیت و شهر هوشمند تلاش خواهیم کرد کلیه مشخصات ایمنی ساختمان‌هایی که آتش‌نشانی مورد پایش قرار داده، تا پایان تابستان منتشر شود.

آروین با بیان اینکه در راستای شفافیت شهر هوشمند تلاش می کنیم تا پایان تابستان اطلاعات عمومی ساختمان های با کاربری عمومی را بر روی سامانه شفافیت در قالب نقشه با شهروندان به اشتراک بگذاریم افزود: با این اقدام شهروندان از مشخصات و ایمنی ساختمان ها مطلع می شوند و با یک کلیک می توانند به آن دسترسی پیدا کنند.

او در پاسخ به این سوال که اطلاعات چه تعداد ساختمان در دسترس خواهد بود گفت: سازمان آتش‌نشانی اطلاعات ۳۳ هزار ساختمان را دارد که این اطلاعات با اولویت ساختمان‌هایی با کاربری عمومی همچون بیمارستان و مدرسه که مردم به آنها مراجعه روزانه دارند، منتشر خواهد شد.

رییس کمیته شفافیت و شهر هوشمند شورای شهر تهران افزود: اطلاعات ناایمنی ساختمان‌هایی که مردم به آنها مراجعه ندارند هم در اختیار دستگاه قضایی قرار می‌گیرد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

دوست دارید به بحث ملحق شوید؟
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *