پیگیری انجام تمام‌الکترونیکی معاملات در شهرداری تهران

صدوشانزدهمین جلسه کمیته شفافیت و شهر هوشمند ۱۸ آذر ماه به ریاست بهاره آروین و با حضور محمدرضا زارعلی، مدیرکل امور مالی و اموال و محمد فرجود، مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران به صورت مجازی تشکیل شد.

در این جلسه مصوب شد برای اجرای آزمایشی مناقصات به صورت تمام‌الکترونیکی تعداد مناطق پایلوت به ده منطقه افزایش یابد و گزارش آن به کمیته شفافیت و شهر هوشمند ارائه شود.

در ادامه تاکید شد در اجرای مناقصات، امضای الکترونیکی صورتجلسات در اولویت قرار گیرد؛ به گونه‌ای که تا پایان آذر ماه در کلیه مناقصات صورتجلسات به صورت الکترونیکی امضا شوند.

علاوه بر این مقرر شد یک مناقصه تمام‌الکترونیکی در سازمان فاوا برگزار شود؛ به‌گونه‌ای که علاوه بر امضای الکترونیکی صورتجلسه مناقصه، پاکت‌ها نیز به‌صورت الکترونیکی دریافت و بازگشایی شود.

همچنین ارسال بخشنامه‌ای به کلیه واحدهای ستادی و تابعه شهرداری تهران درراستای اجرای امضای الکترونیکی در کلیه مناقصات حداکثر تا پایان آذر از دیگر مصوبات این جلسه بود؛ ضمن اینکه ارسال بخشنامه‌ای به ذیحساب‌ها درراستای الزام به امضا و تایید الکترونیکی اسناد نیز به تصویب رسید.

در بخش دیگری از این جلسه مقرر شد علاوه بر ارسال ابلاغیه رسمی معاونت مالی و اقتصاد شهری به پیمانکاران در خصوص الزامی شدن امضای الکترونیکی و لزوم دریافت توکن، از این به بعد در کلیه آگهی‌های مناقصات شهرداری نیز ذکر شود امضا به‌صورت الکترونیکی انجام خواهد شد.

به‌علاوه سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات موظف شد ظرف مدت یک هفته درخصوص نحوه کار با سامانه جامع معاملات، مراکز مجاز خرید توکن و چگونگی استفاده از توکن، امضای الکترونیکی اسناد و سایر موارد مورد نیاز به زبان ساده بسته‌ای آموزشی برای کارکنان شهرداری و همچنین پیمانکاران تهیه کرده و در اختیار آنان قرار دهد.

فایل PDF نامه

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

دوست دارید به بحث ملحق شوید؟
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *