پیگیری انجام تمام‌الکترونیکی معاملات در شهرداری تهران

صدوهجدهمین جلسه کمیته شفافیت و شهر هوشمند ۳۰ آذر ماه به ریاست بهاره آروین و با حضور محمدرضا زارعلی، مدیرکل امور مالی و اموال و محمد فرجود، مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران به صورت مجازی برگزار شد.

در این جلسه مقرر شد کلیه توکن‌های مورد نیاز برای ده منطقه پایلوتِ انجام تمام‌الکترونیکی معاملات حداکثر تا ۷ دی ماه تهیه و اقدامات مرتبط با آن‌ها انجام شده باشد.

همچنین مقرر شد با نهایی شدن فهرست بهای خدمات شهری و بارگذاری آن در سامانه معاملات، حداکثر تا ۷ دی ماه موانع احتمالی انجام الکترونیکی معاملات در این حوزه برطرف و امکان چاپ و امضای الکترونیکی صورتجلسات مناقصات فراهم شود.

در این جلسه معاونت مالی و خدمات شهری موظف شدند حداکثر ظرف یک هفته با ارسال بخشنامه‌ای ادارات حقوقی و امور قراردادهای مناطق را ملزم به نظارت بر رعایت امضای الکترونیکی صورت‌جلسات کنند.

به‌علاوه توافق شد متن آگهی مناقصات حداکثر تا ۷ دی ماه تغییر کند و از این پس در آگهی‌ها اعلام شود که مستندات مناقصه همزمان به دو صورت فیزیکی و الکترونیکی دریافت خواهد شد.

سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات نیز ملزم شد آگهی برگزاری تمام‌الکترونیکی مناقصات خود را حداکثر تا ۷ دی ماه منتشر کرده باشد.

این سازمان همچنین موظف شد در همکاری با اداره کل مالی و اموال از طریق ارسال پیامک و درگاه‌های شهرداری تهران، لزوم تهیه توکن و استفاده از امضای الکترونیکی در معاملات شهرداری را به کلیه پیمانکاران اطلاع‌رسانی کند.

تهیه یک هفته‌ای بسته آموزشی درخصوص نحوه کار با توکن و سامانه جامع معاملات، مراکز مجاز خرید توکن، امضای الکترونیکی اسناد و سایر موارد موردنیاز برای کارکنان و پیمانکاران شهرداری نیز از دیگر وظایفی است که به عهده سازمان فاوا گذاشته شد.

معاونت مالی و اقتصاد شهری نیز ملزم شد حداکثر ظرف یک هفته با ارسال بخشنامه‌ای به مناطق ۲۲گانه اعلام کند از این پس دریافت صورت وضعیت پیمانکاران باید با امضای الکترونیکی انجام شود.

فایل PDF نامه

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

دوست دارید به بحث ملحق شوید؟
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *