پیگیری ثبت اطلاعات پرداخت پول روی ردیف بودجه و راه‌اندازی سامانه مدیریت بدهی و مطالبات

صدوبیست‌وپنجمین جلسه کمیته شفافیت و شهر هوشمند ۱۲ بهمن ماه به ریاست بهاره آروین و با حضور جواد اسلامی، مدیرکل خزانه‌داری و محمد فرجود، مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران به صورت مجازی تشکیل شد.

با توجه به اجباری شدن ثبت اطلاعات پرداخت پول روی ردیف بودجه برای مناطق شهرداری، در این جلسه مقرر شد گزارش‌های مورد نیاز درخصوص پرداخت‌های ثبت‌شده روی ردیف بودجه حداکثر ظرف مدت ده روز در سامانه جامع مالی تعریف شود تا به صورت سیستمی قابل استخراج باشد.

همچنین مقرر شد برای واحدهای تابعه شهرداری نیز ظرف یک هفته تکمیل فیلد اطلاعات ردیف بودجه اختصاصی در زمان درخواست وجه اجباری شود.

بخش بعدی این جلسه به بحث راه‌اندازی سامانه مدیریت بدهی و مطالبات اختصاص یافت و کارگروه مربوطه موظف شد ضمن برگزاری حداقل دو جلسه، از راه‌اندازی این سامانه در واحدهای تابعه شهرداری برای ثبت بدهی‌های قطعی آن‌ها اطمینان حاصل کند؛ به گونه‌ای که حداکثر تا پایان سال کلیه این واحدها ملزم به ثبت بدهی‌های قطعی خود در سامانه شده باشند.

علاوه بر این با توجه به اهمیت تولید گزارش‌های مدیریتی سه‌ماهه از میزان ثبت بدهی واحدهای تابعه مقرر شد گزارشی که در پایان سال ۹۹ از سامانه استخراج خواهد شد مورد بررسی قرار گیرد تا مشخص شود برای تولید گزارش‌های سه‌ماهه در سامانه جامع مالی چه الزاماتی مورد نیاز است.

درخصوص بدهی‌های غیرقطعی شهرداری تهران نیز مقرر شد اداره کل خزانه‌داری حداکثر تا پایان بهمن برنامه زمان‌بندی خود را برای راه‌اندازی این سامانه به‌منظور ثبت این نوع از بدهی‌ها تهیه و به شورای شهر ارسال کند.

عکس آرشیوی است.

فایل PDF نامه

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

دوست دارید به بحث ملحق شوید؟
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *