پیگیری تحقق شفافیت مالی در شهرداری تهران

صدوبیست‌وهفتمین جلسه کمیته شفافیت و شهر هوشمند ۲۶ بهمن به ریاست بهاره آروین و با حضور محمدرضا زارعلی مدیرکل امور مالی و اموال، هوشنگ عمرانی مدیرکل امور مجامع و شورای سازمان‌ها و محمد فرجود مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران به صورت مجازی برگزار می‌شود.

در بخش نخست این جلسه که به موضوع انجام تمام‌الکترونیکی معاملات اختصاص دارد، درخصوص کلیه معاملات مناطق ۲۲گانه در بهمن ماه گزارشی به تفکیک منطقه، نوع معامله، حوزه مورد معامله و امضای الکترونیکی یا غیرالکترونیکی صورتجلسه ارائه خواهد شد.

همچنین درخصوص مناقصاتی که به صورت الکترونیکی انجام شده‌اند و بازگشایی الکترونیکی پاکت‌های الف و ب گزارش ارائه خواهد شد.

در ادامه جلسه نیز گزارشی از مناقصات حوزه خدمات شهری و فنی و عمران که فرمول و فهارس‌بهای آن‌ها از طریق سامانه محاسبه شده و صحتش مورد آزمون قرار گرفته است، ارائه می‌شود.

به‌علاوه با توجه به اینکه در جلسه قبل مقرر شده بود با صدور یک بخشنامه به کلیه معاونت‌های شهرداری تهران اعلام شود که هر تغییری در فرمول‌های محاسبه قراردادها باید پیش از ابلاغ به واحدهای زیرمجموعه ابتدا با کارگروه سامانه جامع معاملات مطرح شده و هماهنگی‌های لازم برای اعمال تغییرات در سامانه جامع معاملات صورت گیرد، در این جلسه گزارشی از بخشنامه ارسال‌شده ارائه خواهد شد.

در بخش بعدی جلسه، ثبت و انتشار سیستماتیک اطلاعات قراردادها در واحدهای تابعه پیگیری می‌شود و از آنجا که مقرر شده بود بخشنامه‌ای درخصوص غیرقانونی بودن ثبت هر نوع هزینه برای قراردادهایی که از سامانه جامع معاملات کد قرارداد دریافت نکرده باشند صادر شود، گزارشی از بخشنامه‌های ارسالی به ذیحساب‌های مناطق و واحدهای تابعه ارائه خواهد شد.

علاوه بر این، درخصوص پیگیری ثبت باگردش اطلاعات قراردادهای واحدهای تابعه، اجباری شدن ثبت عامل هزینه در سامانه جامع مالی برای کلیه واحدهای تابعه، ایجاد کارتابل ذیحسابان واحدهای تابعه در سامانه جامع مالی و این قبیل موارد گزارش ارائه می‌شود.

پیگیری ثبت اطلاعات قراردادهای متوسط نیز از دیگر دستورات این جلسه خواهد بود.

فایل PDF نامه

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

دوست دارید به بحث ملحق شوید؟
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *