رسیدگی به شکایات مردم از شهرداری تهران تحت نظارت شورا درخواهدآمد

عضو شورای شهر تهران تاکید کرد: در آیین‌نامه حمایت از گزارشگران تخلف تمهیداتی اندیشیده‌ایم که رسیدگی به شکایات مردمی از مدیریت شهری تحت نظارت شورای شهر تهران درآید.

بهاره آروین در سیصدوسومین جلسه علنی شورای شهر تهران و در جریان بررسی طرح ایجاد سامانه واحد درخواست، نظارت و پیگیری شهروندان ضمن موافقت با نظر کمیسیون تخصصی مبنی بر ردّ این طرح گفت: این طرح به کمیته شفافیت و شهر هوشمند هم ارجاع شده و از سوی کمیته بررسی شده است. این نکته درست است که وقتی سامانه‌های ۱۸۸۸ و ۱۳۷ تحت مدیریت شهرداری تهران است و تحت نظارت شورا نیست به شکایات مردمی آنگونه که باید و شاید رسیدگی نخواهد شد.
عضو شورای شهر تهران ادامه داد: اما اگر گردش کار سامانه‌های موجود را در شورا بیاوریم این مشکل برطرف می‌شود. اتفاقا این کار در قالب آیین‌نامه حمایت از گزارشگران تخلف انجام شده است. ما در بستر سامانه‌های ۱۸۸۸ و ۱۳۷ سامانه‌ای را دیده‌ایم که گردش کار شورا را طی کند.
رییس کمیته شفافیت و شهر هوشمند شورای شهر تهران افزود: ازآنجا که قرار است طرح ها و لوایحی که ضروری هستند در همین دوره شورا بررسی شوند، آیین‌نامه حمایت از گزارشگران تخلف نیز در همین دوره به صحن خواهد آمد. این آیین‌نامه درحقیقت نسخه تکمیل‌شده همین طرح است بر بستر سامانه‌های موجود.
آروین تاکید کرد: آیین‌نامه حمایت از گزارشگران تخلف آماده ورود به صحن است و ان شاءالله در همین دوره از شورا مورد بررسی قرار خواهد گرفت. طرح «ایجاد سامانه واحد درخواست، نظارت و پیگیری شهروندان» در آیین‌نامه حمایت از گزارشگران تخلف تلفیق شده و نیازی به تصویب آن به صورت جداگانه نیست.
درنهایت نظر کمیسیون تخصصی مبنی بر ردّ این طرح با ۱۳ رای موافق به تصویب رسید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

دوست دارید به بحث ملحق شوید؟
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *