بازنگری در آیین‌نامه ارزیابی پیمانکاران حوزه پسماند (دستور جلسه)

نشست مشترک کمیته شفافیت و شهر هوشمند و کمیته اقتصادی و تنظیم مقررات شهری، شنبه ۹۸/۲/۲۸ با حضور جناب آقای یزدانی، معاون محترم خدمات شهری و محیط زیست و جناب آقای عبدلی، مدیرعامل محترم سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران با موضوع بررسی نحوه ارزیابی پیمانکاران و هوشمندسازی حوزه مدیریت پسماند برگزار خواهد شد.

*

بررسی‌های کارشناسی نشان می‌دهد که فرایند ارزیابی پیمانکاران حوزه پسماند و نحوه وزن‌دهی به مولفه‌های ارزیابی این پیمانکاران، موجب شکل‌گیری فضایی انحصاری و غیررقابتی در حوزه مدیریت پسماند شده است و برای به وجود آوردن فضای رقابت و کارآمدی بیشتر در ارائه خدمات پسماند به شهروندان، آیین‌نامه ارزیابی پیمانکاران این حوزه نیازمند بازنگری و اصلاح است.
باتوجه‌به پیگیری‌های کمیته شفافیت از زمان برگزاری جلسه چهل‌ونهم کمیته شفافیت در سازمان مدیریت پسماند تاکنون، از اداره کل برنامه‌ریزی و توسعه شهری خواسته شده است تا در جلسه شنبه ۹۸/۲/۲۸ گزارشی از اقدامات صورت‌گرفته درخصوص بازنگری آیین‌نامه ارزیابی پیمانکاران حوزه پسماند ارائه دهد.

*

در این جلسه همچنین گزارش معاونت خدمات شهری از وضعیت راه‌اندازی و به‌کارگیری سامانه صورت‌وضعیت الکترونیکی خدمات شهری در شهرداری‌های مناطق مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
راه‌اندازی سامانه صورت وضعیت الکترونیکی خدمات شهری و چهار سامانه مرتبط با آن، علاوه‌بر آنکه اقدامی در جهت هوشمندتر کردن و کارآمدی بیشتر فرایندهای مربوط به خدمات شهری در شهرداری تهران است، با الزام پیمانکاران به ثبت سیستمی و دقیق اطلاعات کارکنان خود و پرداخت کامل دستمزد آن‌ها بدیشان، ثبت و تایید اسناد صورت وضعیت به‌صورت الکترونیکی و نظارت مکانیزه و سیستمی بر عملکرد ماشین‌های حمل پسماند، زمینه‌های بروز فساد در حوزه مدیریت پسماند را کاهش می‌دهد.

*

در بخش پایانی جلسه، دیگر برنامه‌ها و اقدامات معاونت خدمات شهری درخصوص هوشمندسازی مدیریت پسماند در شهرداری تهران مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

دوست دارید به بحث ملحق شوید؟
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *