پیگیری شفافیت و هوشمندسازی در حوزه شهرسازی

صدوهشتمین جلسه کمیته شفافیت و شهر هوشمند یکشنبه ۶ مهر ماه به ریاست بهاره آروین و با حضور عبدالرضا گلپایگانی، معاون معماری و شهرسازی و محمد فرجود، مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات برگزار می‌شود.

ارتقای خدمات شهرسازی «تهران من» با رویکرد شهروندسپاری، ایجاد امکان احراز هویت غیرحضوری در «تهران من» همانند سامانه سجام، صدور مفاصا حساب آنی در سامانه تهران من، غیرحضوری شدن کامل تشکیل پرونده و گواهی پایان کار آپارتمانی و صحت‌سنجی و اعتبار سنجی مدارک شهرسازی با درج بارکد اعتباری (QR) از جمله موضوعات مورد بررسی در این جلسه خواهد بود.

همچنین انتشار اطلاعاتی مانند عوارض صدور پروانه شامل جدول دقیق محاسبه، شیوه محاسبه و جزئیات نحوه پرداخت نیز از دیگر دستورات این جلسه خواهد بود. این موارد علی‌رغم مندرجات مصوبه «الزام شهرداری تهران به انتشار عمومی اطلاعات شهرسازی» همچنان منتشر نشده‌اند.

به‌علاوه یکی از مواردی که کمیته شفافیت در نظر دارد طی این جلسه بررسی کند این است که کلیه خدمات نیازمند کد ملی که در حال حاضر توسط دفاتر خدمات الکترونیک به صورت حضوری ارائه می‌شود، از طریق حساب شهروندی تهران من انجام شود و این عمل به منزله احراز هویت قلمداد شود؛ به عنوان مثال فعال‌سازی حساب شهروندی برای پرونده‌های جاری شهرسازی از جمله این خدمات است.

فایل PDF نامه

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

دوست دارید به بحث ملحق شوید؟
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *